امروز در مجلس شورای اسلامی اتفاق عجیب دیگری روی داد، به غیر از اینکه وزیر فرهنگ نتوانست نمایندگان مجلس را در پاسخ به سوالی که از وی پرسیده شده بود قانع کند و باعث شود که کارت زرد سوم کابینه را دریافت کند، بعضی از نمایندگان مجلس اقدام به پخش عکس یک خواننده زن در صحن علنی کردند.

به گزارش افکارنیوز ، هزینه های سربار صدها شرکت کوچک! امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر پاسخ گویی به سوال حمید رسایی یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به سوال این نماینده مجلس پاسخ داد، اما پاسخ وزیر به گونه ای نبود که بتواند نمایندگان مردم را قانع کند و به همین دلیل از مجلس کارت زرد گرفت.

 سوال نماینده پرسش کننده بیشتر مربوط به روزنامه توقیف شده ای بود که اخیرا توسط یکی از نهادها تعطیل شده بود و وزیر در واکنش به این خبر توضیحاتی داده بود، صورت پذیرفت، البته لازم به ذکر است که جلسه امروز خالی از حاشه نبود است و زمانی که نمایندگان مجلس در صحن علنی حاضر می شوند در روی میز خود با نوعی شب نامه و یا به گفته یکی از نمایندگان با یک روزنامه مواجه می شوند.

گویا قبل از حضور نمایندگان در مجلس و پیش از آنکه در جای خود مسقر شوند یکی از نمایندگان پرسش کننده برگه ای را روی میز هر یک از نماینگان قرار داده می دهند که حاوی عکسهایی از یک خواننده زن بوده و هنگامی که نمایندگان در صحن حاضر می شوند با این صحنه مواجه می شوند.

محمد باقری بناب ضمن تایید مطالب فوق در خصوص محتوای این اوراق گفت: مطالبی که بر روی برگه ها و در حاشیه عکسها نوشته شده بود اشاره به این موضوع داشت که چرا وزارت فرهنگ مجوز اجرای این کنسزت را در ایران صادر کرده است.

وی افزود: همچنین در این شب نامه عنوان شده بود که در شرایطی که تمام مراجع تقلید مخالف اجرای خواننده زن به عنوان تک خوان هستند چرا وزارت خانه اقدام به صدور مجوز آن شده است.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در زمانی که این اوراق را نمایندگان مشاهده کردن شائبه ای در بین آنها ایجاد شد اما پس از پایان جلسه مشخص شد این عکسها ساختگی بوده و مربوط به ایران نمی شود و کسانی که این کار را انجام داده اند قصد فریب نمایندگان را داشته اند.

جدای از این مباحث به نظر می رسد که این اقدام نمایندگان از چند جنبه قابل بررسی است و در زمانی که سؤال در جلسه علنی مطرح می شود چه لزومی دارد که برخی در مجلس اقدام به پخش شب نامه کنند، و چرا این سؤالات را به صورت مستقیم از وزیر نمی پرسند یا قبل از اینکه وزیر به مجلس بیاید در اختیار وی قرار نگرفته است و همچنین مردم که باید دراین باره قضاوت کنند چرا از موضوع تا زمان وقوع آن بی اطلاع مانده اند.

ابراهیم نکو نماینده ای بود که به این سؤالات پاسخ می دهد وی درباره اقداماتی در جلسه امروز سؤال از وزیر صورت گرفت گفت: یک بد اخلاقی که از زمان رأی اعتماد به وزرا در مجلس حاکم شده متأسفانه به بدنام کردن برخی از اشخاص با اوراق پراکنی در مجلس شورای اسلامی بوده است.

این نماینده افزود، برخی از نمایندگان مجلس برای اینکه بتوانند فردی را از صحنه به در کنند در لحظه آخر و دقیقه نود با زرنگی تمام اقدام به اوراق پراکنی می کنند و نقاط ضعف فردی که در محضر مرد است را برجسته می کنند تا بتوانند ضربه جناحی خود را وارد کنند و به این ترتیب شکست هایی که خورده اند را جبران کنند.

نکو گفت: این افراد مواردی را از فرد برجسته می کنند تا بتوانند دیگران را تحت تأثیر قرار دهند البته همه را نه ولی عده ای بلاخره تحت تأثیر قرار می مگیرند، متأسفانه شاهد هستیم که این در جلسات مختلف و به خصوص در زمان سؤال از وزرا پر رنگ تر شده است.

نماینده رباط کریم گفت: این نمایندگان که دست به چنین اقدامی می زنند معمولاً مواردی را مطرح می کنند که نمی شود در این مدت کوتاه و در لحظه ای که در مجلس است و باید به سؤالات پاسخ دهد، پاسخ این موارد را نیز به نمایندگان بدهد چرا که نیاز به تحقیق در خصوص این موضوعات و پیش زمینه ذهنی قبلی دارند.

وی افزود وقتی نماینده در جلسه علنی از وزیر ارشاد سؤال می کند و چیزی را عنوان می کند که رقم آن نجومی است و صحت و سقم آن برای کسی مشخص نیست و در واقع اتهام متوجه فرد می کند می تواند شائبه ای را در بین نمایندگان ایجاد نماید و در نهایت در تصمیم گیری ها موثر باشد.

وی در باره کسانی که اوراق را در مجلس پخش می کنند گفت: معمولاً افرادی که جزوه مخالفین هستند و یا آن هایی که در مخالفت صحبت می کنند و یا طراح سؤال هستند این گونه رفتارها را از خود نشان می دهند، که ما امروز به وضوح شاهد آن بودیم.

ابراهیم نکو در پاسخ به این سوال که کدام نماینده مجلس اقدام به پخش این اوراق در بین سایر نمایندگان کرده بود گفت: این اوراق توسط آقای رسایی صورت گرفت و باعث شد کسانی که در این باره اطلاعات کمی دارند را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات