حضرت امام خمینی خیلی دقیق، زرنگ و تیزبین بودند، فرمودند: چون به ایشان حجت الاسلام می گفتم اگر الان یک دفعه آیت الله بگویم، تصنعی خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز ،  اولین انتخابات خبرگان رهبری را که بعدا جریان قائم مقامی آقای منتظری در آن جا مطرح شد من انجام دادم.

خدا عاقبت ما راهم به خیر کند، وقتی که می خواستیم مقدمات انتخابات را فراهم کنیم، برای کسب اجازه به محضر حضرت امام رفتم نامه ای تقدیم کردم و امام هم موافقت خودشان را زیر آن نامه اعلام فرمودند.


چیزی که برایم خیلی جالب بود، هوشیاری حضرت امام بود که ما واقعا آن را نداشتیم. در این دیدار ایشان فرمودند: «اصلا برای قائم مقامی ایشان، زمینه ای هست؟ » گفتم که زمینه را شما باید فراهم کنید. ایشان فرمودند: [چطور؟ ] گفتم: " شما هنوز به آقای منتظری حجه الاسلام می گویید. "

فرمودند که چه بگویم؟ گفتم: " برای این که ایشان در جامعه جا بیفتد، آیت الله بگویید" الان فکر می کنم که چگونه رویمان شد، این طوری با امام چانه بزنیم.

حضرت امام خمینی خیلی دقیق، زرنگ و تیزبین بودند، فرمودند: " چون به ایشان حجه الاسلام می گفتم اگر الان یک دفعه آیت الله بگویم، تصنعی خواهد شد" ؛ امام با زیرکی، به این مسأله تن ندادند… [۱]

------------

[۱] - خاطرات ناطق نوری، مرکز اسناد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات