یک روزنامه حامی دولت در اقدامی کاملا ژورنالیستی، تذکر و کارت زرد اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه مجلس به وزیر ارشاد را «بازی اقلیت تندرو» و «صف آرایی برخی نمایندگان در برابر دولت» توصیف کرد.

به گزارش افکارنیوز ، در جلسه روز سه شنبه مجلس، سوال از وزیر ارشاد درباره جانبداری وی از روزنامه ای که ولایت و حکومت امیرمومنان را زیر سوال برده بود و نیز ترویج تک خوانی خواننده زن مطرح شد که از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر، ۱۰۵ نفر قانع نشدند، ۱۸ نفر رأی ممتنع دادند و ۹۷ نفر دیگر قانع شدند و بدین ترتیب با نظر اکثریت، مجلس به علی جنتی کارت زرد داد.

با وجود این واقعیت، روزنامه خبر در تیتر اول دیروز خود ادعا کرد این نظر اکثریت نمایندگان، بازی اقلیت تندرو و صف آرایی در برابر دولت است. انتظامی و معزی دو تن از گردانندگان سایت و روزنامه خبر، با تشکیل دولت جدید به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاون ارتباطات دفتر رئیس منصوب شدند و روزنامه نیز چاپ خود را از سر گرفت.

این روزنامه مدعی شده که روحانی برخلاف احمدی نژاد «حرمت و اقتدار مجلس را به بهارستان بازگرداند و در رأس امور قرار داد» ! و بنابراین سوال و کارت زرد نمایندگان کار غلطی است. «خبر» با اذعان به اینکه در جلسه رأی اعتماد به کابینه، ۱۴۸ نماینده به عنوان موافق و ۱۸ نفر به عنوان مخالف ثبت نام کردند، می نویسد: اما گویی ماه عسل دولت و مجلس خیلی کوتاه بود و قرار گرفتن پایداری های حامی دولت سابق در کنار طیف دیگری از اصولگرایان مجلس چون رهپویان و ایثارگران، اقلیتی را در مقابل دولت تازه پا گرفته علم کرده است.

جا دارد دست اندرکاران این روزنامه پاسخ دهند که اولا از نگاه آنها دفاع از ساحت ولایت امیرمومنان (ع) و حلال و حرام شرعی در حوزه موسیقی مهم تر است یا حمایت از وزیر متبوع ارشاد و آیا اصل و اولویت، دفاع از وزرا و دولتمردان است یا سوگندی که برای پاسداری از قانون اساسی و مذهب رسمی یاد کرده اند؟

ثانیا این چه منطقی است که - ولو با دور زدن ریاضی و آمار و ارقام- رأی اکثریت به یک تذکر را به خاطر نپسندیدن، به عنوان «اقلیت تندرو» اطلاق کنیم، حال آن که مجلس نیز مانند دولت منتخب مردم و طبق قانون اساسی ناظر بر حسن عملکرد مسئولان دستگاه های اجرایی است.

ثالثا اگر ۱۴۸ نماینده مجلس به عنوان موافق کابینه ثبت نام کرده اند و حالا همان مجلس تصمیم به دادن تذکر به یک وزیر گرفته، آیا می توان آن موافقت را تحسین کرد و این نقد مسئولانه را تخطئه کرد؟ شاید هم بتوان این ماجرا را هنر برخی مسئولان اجرایی و روزنامه های حامی آنها دانست که می توانند اکثریت حامی را تبدیل به اقلیت و اقلیت منتقد را تبدیل به اکثریت کنند!

در هر صورت به نظر می رسد ارزشهای اصلی انقلاب جای اجرای بازی های منسوخ و تقسیم بندی های مجعول «حامی دولت - مخالف دولت» نیست؛ ضمن اینکه جا دارد از معاون محترم مطبوعاتی وزارت ارشاد بپرسیم آیا کاربست عباراتی مانند «اقلیت تندرو» و «صف آرایی در برابر دولت» به خاطر یک تذکر نمایندگان مجلس، امر پسندیده ای است یا فقط نشریات منتقدی مانند یالثارات، وطن امروز و نهم دی باید توبیخ و تعطیل شوند و تذکر بگیرند؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات