استاندار خوزستان خبر داد: این استان در روزهای پایانی هفته میزبان نخستین سفر استانی رئیس جمهور خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالحسن مقتدایی در نشست با مجمع نمایندگان استان اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این سفر روز چهارشنبه و به مدت سه روز انجام می شود.

وی اظهارداشت: در برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت استان خوزستان به عنوان نخستین مقصد سفرهای استانی انتخاب شده است که در حال حاضر در حال تدوین نقطه نظرات مسئولان و مدیران استانی برای ارایه به رئیس جمهور هستیم.

استاندار خوزستان گفت: در این سفر تلاش می کنیم مشکلات طرح های استانی مورد بررسی قرار گیرد و پروژه هایی که مشکل آن ها در وزارت خانه ها قابل حل است، از برنامه این سفر خارج شده است.

مقتدایی افزود: مقرر شده برای اجرای پروژه های تامین آب شرب در استان خوزستان، از محل صندوق ذخیره ارزی اعتباراتی به این پروژه ها اختصاص داده شود تا تمامی شهر های استان خوزستان از آب شرب با کیفیت برخودار شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان بررسی خواهد شد، تعیین تکلیف ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی طرح کشاورزی مقام معظم رهبری است.

استاندار خوزستان اظهارداشت: همچنین یکی از مشکلات اساسی رودخانه کارون ورود فاضلاب های شرق به این رودخانه است که معین شد پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق کارون از محل اعتبارات وزارت نیرو تامین شود.

مقتدایی با اشاره به طرح انتقال آب کارون بیان داشت: در سفر سه روزه دکتر روحانی به استان خوزستان موضوع طرح انتقال آب بهشت آباد نیز مطرح خواهد شد و جزء درخواست های ارایه شده به هیات دولت است که نظر شورای عالی آب در خصوص اجرای این پروژه اعلام شود.

وی با بیان این که در این سفر رئیس جمهور به غیر از شهر اهواز با مردم سه شهرستان محروم استان نیز دیدار خواهند داشت، گفت: یکی از مسائلی که نهاد ریاست جمهوری بر اجرای آن در سفر به استان خوزستان تاکید داشتند، دیدار با مردم شهرستان ها و مناطق محروم بود که این مسئله جزء برنامه های اصلی سفر به استان خوزستان است.

در ادامه این نشست با رای اعضای جلسه و نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی استان خوزستان برای هماهنگی بیشتر نمایندگان و مدیران ارشد استان خوزستان تشکیل شد.

استاندار خوزستان در این باره گفت: این کارگروه برای حل بهتر مشکلات استان با حضور نمایندگان و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان تشکیل خواهد شد.

مقتدایی بیان داشت: در کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی استان خوزستان، مشاوران استاندار نیز حضور دارند و می توان از توانایی هایی مشاورین و نقطه نظرات آن ها استفاده کرد.

وی با بیان این که مدیریت قوی و نیروی انسانی کارآمد یکی از نیازهای استان خوزستان است، گفت: یکی از مشکلات اساسی استان خوزستان این است که کارهای استانی مدت ها در اختیار تعداد خاصی از افراد است؛ برای رسیدن به موفقیت باید به دنبال نیروهای جوان و با تجربه بود.

به گزارش ایسنا در ادامه سیدجواد سعدون زاده رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، اضافه کرد: کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی، شورایی برای همکاری بیشتر نمایندگان و مدیران استانی است.

وی بیان کرد: این کارگروه برای تداوم و همکاری بیشتر نمایندگان و مدیران استانی تشکیل و مقرر شد اساس نامه این کارگروه نیز تدوین شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: ریاست کارگروه های زیرمجموعه کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی بر عهده نمایندگان مردم در مجلس خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات