معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ماهواره تدبیر، ماهواره شریف ست و ماهواره فجر همه در مرحله نهایی و آماده پرتاب هستند که به ترتیب و در زمان اتمام تست های فنی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش افکارنیوز ، محمد شریعتمداری معاونت اجرایی رییس جمهور در واکنش به برخی اخبار درباره علت توقف پرتاب ماهواره «شریف ست» ضمن انتقاد از درج اینگونه اخبار، اظهار کرد: برنامه سیاسی سازی برخی دوستان نه چندان دلسوز ه معلوم نیست با چه انگیزه ای صورت می پذیرد.

وی افزود: تلاش های علمی و فعالیت های پژوهشی دانشمندان عزیز کشور ما، در سازمان های مهم پیشتاز علم و تکنولوژی کشور خصوصاً دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی مهمی که در طراز بین المللی افتخار آفرینی کرده و می کنند، از سرمایه های قیمتی و با ارزش کشورمان و حاصل عمر و تاریخ یک ملت است.

معاونت اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: از نظر اینجانب این مقوله هیچ ربطی اختصاصی و انحصاری به دولت ها و یا شخص خاصی نداشته و ندارند و حب و بغض هر چند سیاسی کارانه به فرض موجود، در هیچ دوره ای نتوانسته و نمی تواند این سرمایه های با ارزش را کم اهمیت پندارد یا کوچک بشمارد.

شریعتمداری تاکید کرد: اینجانب به عنوان معاون اجرایی رییس جمهور و عضو دولت تدبیر و امید، خود را حامی و قدردان عالمان، دانشمندان و دانش پژوهان ارجمندی می دانیم که حاصل تلاش علمی آنها، تولیدات با ارزشی نظیر ماهواره شریف ست است و هرگونه تأخیر در پرتاب این ماهواره و ماهواره های مشابه، صرفاً به دلایل فنی و هماهنگی های سیاسی و امنیتی ضرورتی برای انجام چنین اقداماتی است که کاملاً در این حرفه طبیعی است.

وی اظهار کرد: به لطف الهی ماهواره تدبیر، ماهواره شریف ست و ماهواره فجر همه در مرحله نهایی و آماده پرتاب هستند که به ترتیب و متناسباً با زمان اتمام تست های فنی و نیز با توجه به محدودیت های طبیعی پرتاب، به موقع مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان گفت: بدیهی است روسای محترم دانشگاه ها صرف نظر از اینکه در چه زمانی و توسط چه دولتی منصوب و دارای چه تفکر سیاسی باشند، همواره و خصوصاً در ایامی که در مسئولیت پر افتخار ریاست دانشگاه های کشور مشغولند نزد همه مردم و خادمان آنها از جمله مسئولان معاونت اجرایی رییس جمهور دارای ارج و احترام بوده و ساحت خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله در مسئولیت های خطیر دولت تدبیر و امید منزه از این حب و بغض ها است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات