اسماعیل جلیلی گفت: همین آقای" دهشادکعبی" نزدیک به چند هزار میلیارد معوقه بانکی دارد، این معوقه بانکی سهم کیست؟ پول کیست؟ و چرا تا به حال رسیدگی نشده است؟ حالا که بازداشت شده است آیا شرایط برای محکوم کردنش آماده است آیا اگر همه بدهی ها را بدهد مشکلات حل خواهد شد؟

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در خصوص علل شکل گیری فساد اقتصادی در کشور گفت: فساد اقتصادی موضوع بسیار پیچیده ای است و انواع مختلفی دارد و رویکرد هایی هم که منجر به فساد می شود چند بخش است.

وی ادامه داد: بخشی از فسادهایی که انجام می شود به خصوص در زمینه مفاسد اقتصادی به علت وجود خلاء های قانونی است.

اسماعیل جلیلی عنوان کرد: دومین عاملی که باعث ایجاد فساد می شود بحث نحوه اجرا در دستگاه ها و موسسات اجرایی و اقتصادی است که منجر به پرورش و ایجاد فساد در حوزه اقتصادی می شود.

وی اضافه کرد: عامل سوم هم شرایطی است که در جامعه وجود دارد در ناهنجاری های ناشی از بهم ریختگی سامانه های اقتصادی که سبب می شود فساد رشد کند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد و گروه هایی با استفاده از منابع دولتی و منابع بانکی میلیاردها به جیب زده اند که بعضی از این ها در در گیرو دار اوضاع سیاسی دستشان رو شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: قطعا یکی از راهکارهای مبارزه با فساد شفاف سازی در سیستم است و مدیران و دستگاه های ما بخصوص در بخش های اقتصادی باید به صورت دقیق نظارت کنند تا بابرخورد با متخلفان در آینده شاهد سو استفاده در زمینه منابع عمومی و مردمی نباشیم

جلیلی ادامه داد: همه بخش ها و همه قوا باید به صورت هماهنگ، بدون تعارف و بدون تاثیر پذیری از افراد در هر جایگاهی که وجود دارد عمل کنند و اگر بدون هیچ مماشاتی برخورد می شد امروز دچار این خسارت ها نمی شدیم

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی ماهم به گونه ای است که این پدیده های سرطانی باعث اختلالات شدید می شود و عدم برخورد با آن هم موجب بی اعتمادی به مسئولین می شود البته این به آن معنی نیست که جریان سرمایه گذاری را فراری بدهیم یا بترسانیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: همین آقای" دهشادکعبی" نزدیک به چند هزار میلیارد معوقع بانکی دارد، این معوقه بانکی سهم کیست؟ پول کیست؟ و چرا تا به حال رسیدگی نشده است؟ حالا که بازداشت شده آیا شرایط برای محکوم کردنش آماده است آیا اگر همه بدهی ها را بدهد همه مشکلات حل خواهد شد؟ .

نماینده مردم مسجد سلیمان بیان داشت: فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری برای مبارزه با مفاسد، قوانین مختلف و مجازات های برای برخورد با متخلفین اقتصادی وجود دارد اما یادمان باشد که افراد از خلاء ها و حواشی بوجود آمده استفاده می کنند و یک حاشیه امنی برای خودشان احساس می کنند و به نوعی خودشان را از معبر عبور می دهند

جلیلی در پایان اضافه کرد: این نشان می دهد که ما باید در ساختار ها و فرایند ها بازنگری کنیم به نحوی که اگر جایی تخلف صورت می گیرد به سرعت نشان داده شود و قبل از این که تبدیل به یک غده بزرگ شود در همان ابتدا پیشگیری شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات