معاون آمریکا و اروپای وزارت امور خارجه کشورمان صبح فردا ۲۳ دی ماه سفر دوره ای به آمریکای لاتین را آغاز خواهد کرد.

به گزارش افکارنیوز، مجید تخت روانچی، معاون آمریکا و اروپای وزارت امور خارجه کشورمان صبح فردا ۲۳ دی ماه عازم سفر دوره ای به آمریکای لاتین خواهد بود.

بر اساس این گزارش روانچی در سفر ۱۰ روزه خود به آمریکای لاتین به کشورهای ونزوئلا، کوبا و بولیوی سفر خواهد کرد.

تخت روانچی پیشتر درباره این سفر به خبرنگار مهر گفت: ما در طول سال ها با کشورهای آمریکای لاتین روابط دوستانه ای داشته ایم و اراده دولت جدید نیز بر این است که این روابط را ادامه دهد و در سطوح و زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روابط ادامه یابد و سفر بنده انشاء الله اولین سفر در دولت جدید به آمریکای لاتین خواهد بود.

تخت روانچی در پاسخ به این سوال که بر این اساس این تلقی که اولویت سیاست خارجی در دولت جدید از آمریکای لاتین به سمت کشورهای بزرگ و آمریکایی باز می گردد، صحت ندارد، اظهار داشت: سیاست خارجی در دولت جدید همزمان با بحث هسته ای بود و مباحث هسته ای نیز بسیار مهم و وقت گیر هستند. بر این اساس ناخودآگاه این تلقی به وجود آمد که ایران تنها می خواهد در این موضوع تمرکز داشته باشد، اما این در حالی است که ما می خواهیم با کل دنیا با احترام متقابل و از موضع برابر مذاکره داشته باشیم و فکر می کنیم که باید این طور باشد و علاقه داریم با تمام کشورها به ویژه کشورهایی که در طول سالها دوست ما بوده اند، رابطه را ادامه و گسترش دهیم. کشورهای آمریکای لاتین، شرق آسیا، کشورهای همسایه و آفریقایی که البته همسایه ها اولویت خاصی دارند همگی در برنامه هستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات