عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با افکارنیوز؛

ما قطعاً گزارش دیوان را بررسی اولیه می کنیم و اگر نیاز باشد با وزیر مربوطه جلسه می گذاریم و اگر احساس کنیم نیاز به بررسی دقیق تر است به صورت جامع تر وارد می شویم و از اهرم های نظارتی مجلس نظیر سوال و یا تحقیق و تفحص استفاده می کنیم.

گروه سیاسی - عضو کمیسیون عمران در مورد گزارش دیوان محاسبات در رابطه با حیف و می لهایی که در هنگام احداث امام خمینی (ره) صورت گرفته است گفت: ما چنین چیزی را نه تایید می کنیم و نه رد می کنیم اما قطعا اگر دیوان چنین مساله ای را مطرح کرده است ما در کمیسیون با حضور وزیر مربوطه بررسی می کنیم.

به گزارش افکارنیوز؛ مهرداد لاهوتی اظهار کرد: ما قطعاً گزارش دیوان را بررسی اولیه می کنیم و اگر نیاز باشد با وزیر مربوطه جلسه می گذاریم و اگر احساس کنیم نیاز به بررسی دقیق تر است به صورت جامع تر وارد می شویم و از اهرم های نظارتی مجلس نظیر سوال و یا تحقیق و تفحص استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه باید در ابتدا بررسی کنیم ببینیم قضیه چیست گفت: تخلفی که رخ می دهد دو بخش است یک بخش تخلفات اداری است که خود دیوان با توجه به اینکه مرجع رسیدگی کننده و محاکمه کننده است می تواند به این تخلفات رسیدگی کند و دیگر تخلفات بالا تر از تخلفات اداری است که ما اگر ببینیم عمق فاجعه زیاد است قطعا ورود می کنیم.

وی تاکید کرد: اگر ببینیم که لزومی به مطرح کردن بحث های برای تحقیق و تفحص و سوال نیست به این پرونده ورود پیدا نمی کنیم و اجازه می دهیم دیوان محاسبات به عنوان مرجع رسیدگی کننده رسیدگی کند اما اگر دیدیم مسایل فرا تر از مسایل مالی است تحقیق و تفحص در این زمینه را آغاز می کنیم
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات