مراسم ختم والده احمد پورنجاتی با حاشیه های جالبی همراه بود.

به گزارش افکارنیوز ، مراسم ختم والده احمد پورنجاتی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم که عصر امروز سه شنبه در سیاسی ترین مسجد پایتخت؛ مسجد نور برگزار شد، با حاشیه های جالبی همراه بود:

**در این مراسم ختم، حجت الاسلام ری شهری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، هادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب، جواد اطاعت عضو بنیاد باران، شجاع پوریان عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران، حسین مرعشی، رسول منتجب نیا، محمد عطریانفر، سیدمحمود دعایی، ساعد باقری، سهیل محمودی، فاطمه راکعی، افشین اعلا، نصرت الله تاجیک، هادی خانیکی، علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی و احمد حکیمی پور شرکت کرده بودند.

**معاون اول رئیس جمهوری و وزرای تیم اقتصادی دولت پس از ترک مراسم حاضر به پاسخگویی سوالات خبرنگاران نشدند و به سرعت خیابان فاطمی را ترک کردند.

**علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وقتی با این پرسش که" آیا عدم شرکت شما در جشنواره عمار سیاسی بود؟ " مواجه شد، فقط به این مطلب بسنده کرد که وقت نکردم در این مراسم شرکت کنم.

**حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و نماینده مجلس ششم وقتی از سیاسی ترین مسجد تهران خارج و با خبرنگاران روبه رو شد، به آنها گفت: ضبطتان را روشن نکنید، من مصاحبه نمی کنم؛ باید بروم، خداحافظتان.
وی وقتی با اصرار مکرر خبرنگاران که بیرون مسجد ایستاده بودند، مواجه شد، خیلی کوتاه پیرامون استراتژی تشکل متبوعش در انتخابات مجلس پاسخ داد: " با شورای هماهنگی، هماهنگ هستیم و بنده نیز کاندیدای انتخابات نخواهم شد" .

** غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب سازندگی هم ترجیح داد در این مراسم روزه سکوت بگیرد و به هیچ یک از سوالات انتخاباتی پاسخ نداد.

** محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز یکی دیگر از اعضای کابینه دولت تدبیر و امید بود که خود برای شرکت در مراسم ختم والده پورنجاتی به خیابان فاطمی رساند.
وی وقتی قصد ترک مراسم را داشت و با نامه های تعدادی از مردم مواجه شد، نامه ها را دریافت کرد و به سرعت سوار خودروی خود شد.

** ساعد باقری، سهیل محمودی و فاطمه راکعی سه تن از شاعرانی که نزدیک به جریان اصلاحات هستند، در حاشیه این مراسم ختم کنار هم ایستاده بودند و با یکدیگر در حال گفت وگو بودند.
باقری و محمودی زمانی که احمد مسجد جامعی را دیدند، به سمت وی آمدند و خوش و بش صمیمی با او کردند. محمودی پس از اینکه مسجد جامعی را در آغوش گرفت و با وی مصافحه کرد، گفت: دلمان برایتان تنگ شده بود.

** در حاشیه این مراسم هم تعدادی از جوانان که قصد شرکت در همایش شب چله که بنا بود عصر امروز از سوی نشریه ۴۰ چراغ عصر امروز برگزار شود را داشتند، خبر از لغو این مراسم دادند و به دوستان خود گفتند: به دیگران اطلاع دهید که این مراسم کنسل شده است. به گفته آنها قرار بود سیدمحمد خاتمی در این مراسم شرکت کند.

** یکی از محکومین فتنه سال ۸۸ که روزنامه نگار هم هست، در این مراسم شرکت کرده بود و ترجیح داد بیشتر وقت مراسم را بیرون و در کنار بعضی از دوستانش بگذراند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات