در پی انتشار فایل صوتی خاتمی که می کوشید مسئولیت رفتارهای ساختارشکنانه را به گردن برخی روزنامه نگاران بیندازد و خود را تبرئه کند، اکبر گنجی از خاتمی خواست مسئولیت شکست های اصلاح طلبان را به عهده بگیرد.

به گزارش افکارنیوز، خاتمی در این فایل صوتی ضمن بیان اینکه «من نمی گویم در انتخابات ۸۸ تقلب شده»

می افزاید: «وقتی یک خرده فضا باز شد هر کسی یک ادعایی می کند، بنده بدبخت بیچاره هم آمده ام سر کار و حرف هایی که نتایج آن ممکن است مشترک باشد و مبانی آن کاملا مختلف است، صحبت کرده هر کسی می آید یک حرف هایی می زند و من باید تاوان به حسین شریعتمداری بدهم که بله شما گفتید که علیه خدا هم می توان تظاهرات کرد، این را اصغرزاده گفته به من چه؟

یا شما گفتید امام خمینی به موزه تاریخ سپرده شود، آن را گنجی گفت، من با گنجی اختلاف نظر داشتم. یا این که در عاشورا علیه امام حسین شعار دادند، خوب غلط کردند، این را چرا به حساب من می گذارید؟ شاید ما نقص مان این بود که روشن تر مطالب خود را نگفتیم. »

اکبر گنجی در واکنش به این اظهارات در وبسایت رادیوزمانه نوشت: اگر به توجیهات خاتمی در ۱۶ سال گذشته بنگرید، نکته جالب توجهی مکشوف تان خواهد شد. او هیچ گاه هیچ مسئولیتی درخصوص شکست اصلاح طلبان نپذیرفته و همیشه گناه شکست را به گردن دیگران - آن هم چند فعال رادیکال جامعه مدنی- می اندازد اما هر کس قدرت را در دست می گیرد، باید پاسخگو باشد. میزان پاسخگویی متناسب با قدرتی است که در اختیار دارد.

این اصلاح طلب متواری می افزاید: فرو کاستن یک پدیده بزرگ - یعنی حرکاتی که به دوم خرداد ۱۳۷۶، مجلس ششم و شورای شهر اول منتهی شد و سپس به شکست اصلاح طلبان و اخراج آنان از نظام انجامید (یعنی حداقل یک دوران ۸ ساله) - به علتی واحد، نهایت ساده نگری، نگاه غیرعلمی و ایدئولوژیک است. من خود بارها این سخن را شنیده ام که «اکبر گنجی باعث شکست اصلاحات شد» . آیا مدعایی از این مضحک تر می توان بیان کرد؟ مگر یک فرد چقدر قدرت دارد که به تنهایی شورای شهر، قوه مقننه و قوه مجریه را از دست اصلاح طلبان درآورد؟

اکبر گنجی، بازیچه دست ژنرال های تندرویی نظیر سعید حجاریان و علوی تبار و تاج زاده، سپس به مواضع صریح مدیرمسئول کیهان درباره عملکرد خیانت آلود خاتمی اشاره می کند و می نویسد: آیت الله خامنه ای پیش از این گفت «در جلسات خصوصی می گویند تقلب اتفاق نیفتاده بود» . این سخنان معطوف به خاتمی است، برای این که خاتمی در جلسات خصوصی چنان سخنانی بر زبان رانده است. نظام از خاتمی می خواهد که به طور علنی عذرخواهی کند. انتشار سخنان خاتمی، تأیید نظر آیت الله خامنه ای است.

همکار سابق نشریات زنجیره ای خاطر نشان کرد: از نظر نظام و کسانی چون حسین شریعتمداری که نماینده ولی فقیه در کیهان است، خاتمی باید به طور رسمی تقلب را رد کند و به دلیل همراهی و همدلی با موسوی و کروبی عذرخواهی نماید؛ به همان شکل که برخی وزرای پیشنهادی دولت جدید اعتراف کردند در انتخابات سال ۸۸ تقلب نشده بود. حاکمیت، رفتارهای دوگانه خاتمی را نمی تواند بپذیرد. او چند بار با خانواده موسوی و کروبی دیدار کرده بلکه حتی به دیدار نسرین ستوده و برخی زندانیان دیگر «فتنه» رفته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات