سردبیر چند روزنامه افراطی توقیف شده می گوید اگر کشور تهدید شود مقابل تهدیدها می ایستد.

به گزارش افکارنیوز، ماشاءاله شمس الواعظین گفت: برای من امنیت ملی مهم است صرف نظر از اینکه امور در دست چه کسی است چه هاشمی و چه احمدی نژاد. اگر کشورم تهدید شود، با قلم که سلاح من است، مقابل تهدیدات می ایستم.

وی اظهار داشت: متأسفانه هنوز هم برخی به من می گویند که از خارج پول گرفته ای، چرا چنین کاری را کرده باشم، بیایند اسناد خود را درباره این ادعا ارائه کنند و من هم پاسخ دهم. دریغ از یک ریال پول که از خارج از کشور دریافت کرده باشم.

ماجرای پول های دریافتی از بیگانگان به هدایای اختصاص یافته از سوی مؤسسه آمریکایی دیدبان حقوق بشر برمی گردد. اسناد این کمک های مالی اواخر دهه ۷۰ و در بحبوحه تحرکات ساختارشکنی و ضد انقلابی ساختارشکن از سوی همان مؤسسه و مؤسسات مشابه منتشر می شد تا باعث دلگرمی جریان آشوب طلبی باشد که در نشریات- از جمله سمت نظر عناصری چون شمس الواعظین- به آشوب تحریک می کردند و زمینه ساز فتنه تیر سال ۱۳۷۸ شدند که از سوی سرویس های جاسوسی بیگانه طراحی شده بود.

یادآور می شود مهاجرانی وزیر وقت ارشاد پس از بازداشت شمس الواعظین (سردبیر روزنامه های توقیف شده جامعه، توس، نشاط و عصر آزادگان) در فروردین ۱۳۷۹ گفته بود: «به طور کلی باید بگویم آقای شمس الواعظین بیش از آنکه سردبیر باشند مدیر مسئول هستند و شاید قاضی دادگاه هم براساس این برداشت دستور بازداشت ایشان را صادر کرده است… زندان کفاره کارهای پیشین شمس الواعظین است، چرا که ایشان تاکنون یک مدیر مسئول را در مشهد خانه نشین کردند و دیگری را به غرب کشور فراری داده و حالا نوبت خود ایشان بود که پاسخگوی اعمالشان باشد. مطبوعات باید از تندروی پرهیز کنند و سعی کنند مقالات آنها به مرزهای احکام دینی حیطه امور مقدس نزدیک نشود. »

شایان ذکر است بنابر اظهارات کسانی چون مسعود بهنود و ابراهیم نبوی، نشریات زنجیره ای اصلاح طلب در آن زمان تسمه پاره کرده بودند و از ختم انقلاب سخن می گفتند و به شهدا و بسیجیان القاب اهانت آمیز می دادند و از این جهت ادعای امروز جناب شمس در غیرتی شدن و دفاع از کشور مضحک به نظر می رسد؛ شاید هم او فکر می کند آن بدمستی های بی حساب و کتاب از ذهن تاریخ محو شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات