مدیرکل تشریفات مجلس از دعوت مجلس از رؤسای مجالس ۵۳کشور اسلامی برای حضور در اجلاس بین المجالس اسلامی در تهران خبر داد و گفت که به احتمال زیاد، ۴۰ رئیس مجلس در این اجلاس حضور خواهند یافت.

به گزارش افکارنیوز ، محمد یثربی مدیرکل تشریفات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در تهران، گفت: نهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

مدیرکل تشریفات مجلس افزود: نهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی از روز ۲۵ بهمن در سالن اجلاس سران تهران آغاز می شود، اما در رزوهای ۲۵ تا ۲۹ بهمن، کمیته ها تشکیل جلسه می دهند و در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن نیز، اجلاس با سخنرانی رؤسای مجالس کشورهای اسلامی پیگیری می شود.

یثربی با بیان اینکه اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی هر سال و حدودا در همین زمان برگزار می شود، افزود: در حال حاضر سودان ریاست اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی را بر عهده دارد که قرار است با برگزاری نهمین دوره آن در تهران، ریاست آن به جمهوری اسلامی ایران و به مدت یک سال واگذار شود.

وی در ادامه اظهارداشت: ۵۳ کشور عضو اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی بوده و ۲۳ کشور نیز به عنوان عضو ناظر با این اجلاس همکاری می کنند.

مدیرکل تشریفات مجلس به اقدامات پارلمان برای دعوت از رؤسای مجالس کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: تاکنون برای همه اعضای این اجلاس دعوتنامه ارسال کرده ایم، اما پیش بینی بنده این است که حدد ۴۰ کشور در سطح رؤسای مجالس در این اجلاس شرکت کنند. البته پیش بینی می شود، ما بقی نیز در سطح نواب رئیس مجلس در این اجلاس حضور یابند.

یثربی تصریح کرد: با توجه به اینکه همزمان با برگزاری این اجلاس، جمهوری اسلامی ایران ریاست دوره ای آن را به مدت یک سال بر عهده می گیرد، قرار است علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در این مراسم سخنرانی داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: احتمالا حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور نیز در مراسم افتتاحیه این اجلاس شرکت می کند، اما هنوز این موضوع قطعی نشده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات