جمعی از اعضای گروهک موسوم به انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

به گزارش افکارنیوز ، جمعی از اعضای گروهک موسوم به انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار و در حالی که برخی از گردانندگان و اعضای انجمن مذکور اصلا قائل به موضوعاتی نظیر بیداری اسلامی و رسالت پیامبران نیستند، از بیداری اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: افراط، بیداری اسلامی را به روز سیاه کشانده است.

وی به حرکت های مردمی سال های اخیر در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: افراط، بیداری اسلامی را به روز سیاه کشانده است و جوامع را از سکوت قبرستانی دوران استبداد به هیاهوی قبرستانی رسانده که کشت و کشتار دائمی مردم است.

وی اطلاع رسانی و رشد آگاهی مردم را رسالت پیامبران و همه انسان های عاقل دانست و با اشاره به جایگاه عقل در دین مبین اسلام و تاکید آن به عنوان پیامبر باطنی، نگاه فقهای شیعی، مخصوصا شیخ مرتضی انصاری را بسیار مهم خواند که آنچه عقل حکم می کند، شرع نیز حکم می نماید.

هاشمی رفسنجانی با بیان جنایاتی که افراطیون در جوامع اسلامی از صدر تاکنون کرده اند، گفت: تعصبات کورکورانه، جنایات ضد بشری را در تاریخ تکرار می کند و کشتن مخالفان سلیقه را حلال می پندارد.

ایشان با بیان نگاه قرآن در تفاوت ایمان واقعی و تسلیم شدن، گفت: با زور و فشار نمی توانیم عقل کسی را هدایت کنیم و هیچ کس با زور مومن نمی شود و یا دین خود را از دست نمی دهد.

وی دفاع از آزادی مطبوعات را امری ذاتی برای همه انسان ها دانست و گفت: کسانی که از بیان حقایق می ترسند، از سانسور در رسانه ها استفاده می کنند.

در این ملاقات، عیسی سحرخیز، عباس صفایی فر، محمد جواد مظفر و بدرالسادات مفیدی مطالبی بیان کردند.

شایان ذکر است رئیس و برخی گردانندگان انجمن غیرقانونی یاد شده نظیر محسن کدیور، فریبا داودی مهاجر (کشف حجاب کرده) ، حسن یوسفی اشکوری و مرتضی کاظمیان (۲ عضو گروهک ملی- مذهبی) و علی اکبر موسوی خوئینی از کشور گریخته و در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اقامت گزیده اند. برخی دیگر از اعضای این انجمن نظیر عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی و احمد زیدآبادی جزو بازداشت شدگان فتنه یا تخلفات مشابه دیگر هستند.

با این اوصاف جای سؤال و ابهام است که گردانندگان گروهک ضد انقلابی یاد شده با این سوابق تاریک در تهاجم به ارزش های اسلامی- و از جمله عالیجناب سرخپوش ساختن از آقای هاشمی- اکنون با کدام توجیه قانونی و شرعی اجازه ملاقات با رئیس مجمع تشخیص را یافته اند؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات