معاون وزیر خارجه:

جمعی از فعالان اجتماعی و سیاسی سوریه روز یکشنبه در تهران با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کردند.

شرکت کنندگان سوری در این دیدار با تقدیر و تشکر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت و دولت سوریه در شرایط سخت کنونی، تاکید کردند سوریه با جنگی بزرگ و همه جانبه از سوی تمامی قدرتهای استکباری جهان و رژیم صهیونیستی مواجه است و هدف از این جنگ نیز ضربه زدن به محور مقاومت است.

آنها با اشاره به اقدامات جنایتکارانه گروههای تروریستی در سوریه و حجم بالای خرابی و ویرانی ناشی از این اقدامات، قدرتهای استکباری و هم پیمانانشان را عامل و سبب این بحران دانستند.

فعالان سوری جمهوری اسلامی ایران را خط روشن و صحیح در جهان اسلام و یاور ملتهای مظلوم خواندند.

میهمانان سوری این نشست از پیشرفت حاصله در جمهوری اسلامی ایران بخصوص در عرصه علمی و فناوری ابراز خشنودی کردند و دلیل مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل حجم سنگین فشارهای سیاسی و موفقیت در عبور از حلقه تنگ محاصره اقتصادی، را توسعه علمی کشورمان دانستند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با ابراز خوش بینی نسبت به تحولات سوریه اظهار داشت سوریه سخت ترین شرایط را طی سه سال گذشته پشت سرگذاشته است.

امیر عبداللهیان افزود: دشمنان سوریه شکست خوردند و کنفرانس ژنو دو نیز نتیجه اعتراف به این شکست است.

وی با تاکید بر اینکه سوریه در این نبرد نا برابر توانست به پیروزی نهایی نزدیک شود، این پیروزی را حاصل ایستادگی و مقاومت مردم سوریه دانست.

امیر عبداللهیان ضمن اشاره به ضرورت اصلاحات در سوریه و حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند اصلاحات در این کشور گفت: مردم سوریه صاحبان اصلی این کشورند و هیچ کسی شایسته تر از مردم سوریه در تعیین سرنوشت کشورشان نیست.

وی با اشاره به اقدام گروههای تکفیری در سوریه که با حمایت خارجی صورت می گیرد، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران با مردم و رهبری جمهوری عربی سوریه خواهد ماند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات