سؤال ۳ هزار میلیاردی نمایندگان مشهد و بروجرد، وزیر دادگستری را به صحن علنی مجلس خواهد آورد. سؤالی که چشم به راه اعلام وصول از سوی هیات رئیسه خانه ملت است.

به گزارش افکارنیوز ، ماجرا از سؤال نمایندگان مشهد و بروجرد در مجلس شورای اسلامی از وزیر دادگستری آغاز شد.

جواد کریمی قدوسی و بهرام بیرانوند نمایندگانی بودند که با طرح سوال از حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی خواستار شدند که وزیر دادگستری به این سوال پاسخ دهد که «پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی در چه وضعیتی است و چه احکامی برای نمایندگان دخیل در این پرونده صادر شده است؟ »

همین سوال نمایندگان مذکور باعث شد که وزیر دادگستری به جلسه ۱۴ آبان ماه کمیسیون قضایی و حقوقی خانه ملت فراخوانده شود تا در جمع اعضای این کمیسیون و سوال کنندگان از آخرین وضعیت پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی بگوید.

در نهایت نمایندگان سؤال کننده از توضیحات وزیر دادگستری قانع نشدند و با تشخیص ملی بودن سوال مذکور، گزارش آن تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

تقدیم سوال درباره پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی را اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد.

وی طی این گفت وگو به تشریح روند طی شده برای این سوال پرداخت و گفت «سوال نمایندگان بروجرد و مشهد آقایان کریمی قدوسی و بیرانوند از وزیر دادگستری راجع به نمایندگانی که به گفته آنها در پرونده ۳ هزار میلیاردی نقش داشتند، در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. »

به گفته وی، با توجه به آنکه نمایندگان سوال کننده از پاسخ های وزیر دادگستری قانع نشده و سوال ملی تشخیص داده شد، گزارش این سوال تقدیم هیات رئیسه مجلس گردید.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره زمان رسیدگی به این سوال در صحن علنی خانه ملت هم عنوان کرد «این سوال تحویل هیات رئیسه مجلس شد و زمان طرح آن در صحن علنی در اختیار هیات رئیسه است. »

اظهارت رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ما را بر آن داشت تا برای پیگیری مسیری که این سوال طی کرده و زمان بررسی اش در صحن علنی خانه ملت به سراغ عضو هیات رئیسه مجلس برویم.

شاهین محمدصادقی همان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی است که مسئولیت رسیدگی به سوالات نماینگان از وزرا را بر عهده دارد.

وی درباره گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی خانه ملت درباره سؤال ۲ نماینده از وزیر دادگستری پیرامون پرونده ۳ هزار میلیاردی، گفت «هنوز گزارش کمیسیون به دست من نرسیده، البته گزارش هر زمان آمد آن را اعلام وصول می کنیم. »

وی اضافه کرد «زمانی که گزارش به هیأت رئیسه داده می شود براساس نوبت در صحن مطرح و مورد رسیدگی قرار می گیرد. »

محمدصادقی در پاسخ به این سوال که رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی اعلام کرده است که گزارش را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرده، چرا گزارش به دست شما نرسیده است؟ ، اظهار داشت «ممکن است این گزارش را تحویل داده باشند و در دفتر هیئت رئیسه مجلس باشد اما هنوز به دست من نرسیده و من آن را ندیده ام؛ البته این هفته مجلس تعطیل است»

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین اعلام کرد «اکنون ۱۵،۱۶ سؤال اعلام وصول داریم که هر هفته به یک یا دو مورد رسیدگی می شود. »

حال با توجه به تعطیلات مجلس شورای اسلامی در هفته جاری باید منتظر ماند تا هفته کاری وکلای ملت آغاز شود؛ آنگاه مشخص خواهد شد گزارش یاد شده چه زمانی به دست هیئت رئیسه مجلس خواهد رسید و چه زمانی برای رسیدگی به صحن علنی خواهد آمد تا شاهد پایان یافتن سرگردانی سوال ۳ هزارمیلیاردی و در نهایت پرداختن به این سوال در صحن علنی خانه ملت باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات