هاشمی رفسنجانی در دیدار خانواده عسگراولادی:

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از شجاعت و اخلاص و انصاف مرحوم عسگراولادی در بیان صریح مواضع و دیدگاه ها، گفت: عسگر اولادی در عین پایبندی به اصول، اگر به حقیقتی می رسید، آن را با شجاعت بیان می کرد و نمی خواست مقابل خداوند شرمسار باشد.

به گزارش افکارنیوز ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار همسر، فرزندان و بستگان مرحوم عسگراولادی و اعضای ستاد بزرگداشت این مرحوم از حزب مؤتلفه اسلامی، گفت: مرحوم حبیب الله عسگراولادی با سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب، مسلمانی خداترس، تابع منطق و مؤمن بود که فارغ از تعصبات حزبی و سیاسی، سعی داشت حقیقت را بگوید، هرچند به ضررش باشد و در یک کلام، خداترس بود.

وی خاطرنشان کرد: از شروع مبارزات رسمی علیه رژیم ستم شاهی، یکی از دوستان و همراهان صدیق مبارزه، مرحوم عسگراولادی بود که ایشان و همرزمانش، هسته اولیه حزب مؤتلفه اسلامی را به عنوان تشکّلی مخلص، مؤمن و فداکار در زمان مبارزه، شکل دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامی داشت یاد شهید عراقی و تجلیل از شخصیت مبارزاتی و اخلاقی مرحوم حبیب الله عسگراولادی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به ویژه خدمات ماندگار ایشان در کمیته امداد امام خمینی (ره) ، گفت: راه اندازی و ادامه مسیر موفق این کمیته، مرهون پیگیری ها و پشت کار وی است که به عنوان یادگاری جاویدان از ایشان باقی خواهد ماند.

هاشمی رفسنجانی با قدردانی از شجاعت و اخلاص و انصاف مرحوم عسگراولادی در بیان صریح مواضع و دیدگاه ها، گفت: وی در عین پایبندی به اصول، اگر به حقیقتی می رسید، آن را با شجاعت بیان می کرد و نمی خواست مقابل خداوند شرمسار باشد.

وی مرحوم عسگراولادی را الگویی مناسب برای ادامه راه حزب مؤتلفه اسلامی دانست و گفت: این مرحوم به عنوان انسانی منصف، واقع گرا و حق بین، در زمان حیات، مورد احترام همه گروه های سیاسی و انقلابی، حتّی منتقد بود و پس از مرگ نیز همه را متأثر کرد و مورد تقدیر و تکریم قرار گرفت.

در این دیدار که همسر و فرزندان مرحوم عسگراولادی نیز حضور داشتند، هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سخنان همسر این مرحوم، با عرض تسلیت و دلجویی مجدد از خانواده محترم عسگراولادی، آنان را مورد تفقد قرار داد.

در ابتدای این دیدار محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی و حاج ابوالفضل حاج حیدری رئیس شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنانی جداگانه، ضمن برشمردن سجایای اخلاقی، دینی و سوابق مبارزاتی مرحوم عسگراولادی و ذکر خاطراتی از او، گزارشی از اهداف و برنامه های برگزاری مراسم بزرگداشت آن مرحوم را به اطلاع هاشمی رفسنجانی رساندند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات