دستیار ویژه رییس جمهور گفت: عشایر و طوایف استان خوزستان و دیگر نقاط کشور به عنوان ذخایر ملی در انتخابات حماسه آفریدند.

به گزارش افکارنیوز، حجت السلام والمسلمین علی یونسی در دیدار رییس جمهور با سران عشایر و طوایف خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سران عشایر عرب، لر و بختیاری و جمعی که اکنون در سالن حضور دارند بخشی از تنوع قومی استان خوزستان هستند؛ این استان مانند بسیاری از استان های دیگر کشور از تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی بهره می برد و این تنوع قومی و فرهنگی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی فرصت ها، نعمت ها و ذخایر ارزشمندی را ایجاد کرده که برای مدیریت کشور و رسیدن به توسعه، بهترین راه و مناسب ترین فرصت است.

وی افزود: همانطور که امام خمینی (ره) تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی را ذخیره کشور نامید، مقام معظم رهبری نیز از آن به عنوان سرمایه ملی یاد کردند و اکنون نیز شاهدیم که تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی در استان خوزستان کوچکترین نگرانی ایجاد نکرده است.

یونسی تصریح کرد: مردم استان خوزستان با قومیت ها و لهجه های مختلف در طول سالیان، بهترین صورت زندگی مسالمت آمیز را در کنار یکدیگر را تجربه کرده اند و عشایر و اقوام مختلف این استان در سال های انقلاب اسلامی و همچنین در طول هشت سال دفاع مقدس و انتخابات، وحدت خود را به خوبی به نمایش گذاشتند. در انتخابات اخیر نیز شاهد بودیم که اقوام مختلف و مرزنشینان بیشترین رأی را به دکتر روحانی دادند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه" این تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی به عنوان یک سرمایه زمانی به کار می آید که نیاز باشد" ، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و انتخابات نیز این نیاز احساس نیاز شد و سرمایه ملی نیز به کار آمد.

وی اضافه کرد: عشایر و طوایف استان خوزستان و دیگر نقاط کشور به عنوان ذخایر ملی در انتخابات حماسه آفریدند و ملت ایران را در سراسر دنیا سرفراز کردند. امروز نیز شرایط جدیدی برای کشور آغاز شده و دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران سکاندار این شرایط است و همه عشایر، طوایف و قبایل در سراسر ایران از جمله استان خوزستان رییس جمهور را در این شرایط همراهی خواهند کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات