محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز چهارشنبه در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه به ویژه بحران سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش افکارنیوز، وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران، به رئیس جمهور سوریه، آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

ظریف با تشریح روند سیاسی به وجود آمده به دنبال مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵، بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با افراط گرایی، خشونت و فتنه های مذهبی در منطقه تاکید کرد و افزود: برای حل بحران سوریه می بایست بر پایه واقع بینی و از طریق گفتگوی سیاسی به سمت رسیدن به راه حل حرکت کرد.

وی افزود: اجلاس ژنو ۲ ظرفیتی سیاسی و بین المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت آمیز آن می تواند از استمرار کشتار انسان های بی گناه و افراطی گری جلوگیری کند.

بشاراسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به ریاست محترم جمهوری کشورمان و تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه، اقدامات دولت سوریه در زمینه مبارزه با خشونت، افراط گرایی و فتنه مذهبی را تشریح کرد و از مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه تشکر و قدردانی کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات