در مقابل سناتورهای تندرو آمریکا که این روزها بر طبل تحریم می کوبند تا توافقنامه ژنو را از ریل خارج کنند، جمعی دیگر از سناتورهای آمریکایی هستند که در جبهه مخالف صف آرایی کرده اند.

به گزارش افکارنیوز ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سه روز گذشته دو بار به کنگره هشدار داد که اعمال تحریم های جدید علیه ایران را وتو خواهد کرد. جمهوریخواهان کنگره از جمله جان مک کین رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری، رابرت منندز از حامیان حضور نظامی آمریکا در افغانستان و حامیان قطعنامه کوزو که استفاده نظامی علیه یوگسلاوی را قانونی می کرد از سرسخت ترین مدافعان تحریم های ایران هستند اما در مقابل آن ها سناتورهایی هم کاخ سفید و اوباما را همراهی می کنند.

"
کارل لیون
رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکاست. این سناتور حزب دموکرات را بیشتر با اظهارنظرهایش درباره حضور نظامی آمریکا در افغانستان می شناسند اماجالب اینکه او از مخالفان تحریم ایران و در جبهه مخالف کسانی است که بر طبل جنگ با ایران می کوبند. او چندی پیش پس از برگشت از افغانستان و دیدار با رییس جمهور کرزی گفته بود که اگر این دو کشور توافقنامهء امنیتی و دفاعی را در کوتاه مدت امضا نکنند، مساعدت های امریکا به افغانستان ادامه نخواهد یافت. این گفته او باعث واکنش وزارت خارجه افغانستان و اعتراض به وی شد. لیون مخالف اعمال تحریم های جدید علیه ایران است و و از جمله رهبران امضا کننده نامه  مخالفت با تحریم های جدید کنگره علیه ایران است. او  سناتور ایالت میشیگان است که برای نخستین بار در ۳ ژانویه ۱۹۷۹ به عضویت این مجلس درآمد. وی مقطع کارشناسی خود را در رشته هنر به پایان رساند.

"
تیم جانسون
رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکاست که نظارت بر قوانین تحریم ها را بر عهده دارد. تیم جانسون درباره مخالفت خود با تحریم های جدید در یک جلسه استماع با حضور دیوید کوهن، معاون خزانه داری آمریکا و وندی شرمن سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا گفته بود: «ما نباید هیچ کار مضری که اتحاد غرب در این موضوع را به هم می زند انجام دهیم. » او  سناتور ایالت داکوتای جنوبی در کنگره است که برای نخستین بار در ۳ ژانویه ۱۹۹۷ به عضویت این مجلس درآمد. وی از جمله سناتورهای مجلس آمریکا است که همواره از سیاست های اوباما در قبال ایران پشتیبانی کرده است. جانسون دلیل مخالفت خود با تحریم ها علیه ایران را اینگونه بیان می کند: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که اگر گفت وگوها به نتیجه نرسند، این ایران بوده که باعث شکست شده است. ما نباید به ایران، کشورهای ۱+۵ یا هر کشور دیگری بهانه بدهیم که مسئولیت خودشان را به گردن ما بیندازند. »

"
دایان فاینستاین
رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکاست. او اخیرا به شدت در مقابل اظهارات جان مک کین برای تحریم های بیشتر علیه ایران موضع گرفته در بیانیه ای گفته بود: هدف تحریم ها این بود که ایران را پای مذاکرات آورد و در این باره موفق بوده است. فاینستاین با تلاش ها برای ضمیمه کردن تحریم ها به لایحه بودجه دفاعی آمریکا هم مخالفت کرده و گفته است این اقدام، به حصول توافق کمکی نمی کند. این سناتور زن برای نخستین بار در ۱۰ نوامبر ۱۹۹۲ به عضویت این مجلس درآمد.

"
توماس کارپر
کارپر در زمره همان ۱۰ سناتوری بود که در نامه ای به هری رید رهبر اکثریت سنا خواستار عدم پذیرش لایحه منندز در جهت تحریم بیشتر ایران شدند. او رییس کمیته امور دولتی و امنیت داخلی مجلس سنا از ایالت دلاوی است که برای نخستین بار در ۳ ژانویه ۲۰۰۱ به عضویت این مجلس درآمد. کارپر چندی پیش از حضور نظامیان آمریکا در سوریه هم پرده برداشت و از این موضوع انتقاد کرد. او گفته بود: : ما می دانیم که شهروندان آمریکایی در سوریه سلاح به دست گرفته اند و ودر کنار شورشیان می جنگند و این می تواند خطری بالقوه برای ما هنگام بازگشت آنها به کشور باشد.

"

باربارا میکولسکی
قانع کردن باربارا میکولسکی برای مخالفت با تحریم های ضدایرانی در کنگره آمریکا شاید راحت تر از هر نماینده دیگری بود و این به واسطه همکاری وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات هسته ای با  باربارا میکولسکی در سال های دور بود. شرمن در اوایل خدمت خود به مدت ۳ سال بعنوان رئیس دفتر کارکنان باربارا میکولسکی فعالیت می کرد و مدتی نیز به عنوان مدیر تبلیغات انتخاباتی وی در کمپین انتخاباتی سنا بود.   باربارا میکولسکی رییس کمیته تخصیص بودجه مجلس سنای آمریکا از ایالت مریلند است که برای نخستین بار در ۳ ژانویه ۱۹۸۷ به عضویت این مجلس درآمد. وی  لیسانس خود را در رشته روان شناسی و کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته امور اجتماعی دریافت کرد. وی از جمله سناتورهای کنگره آمریکا است که طی دو نوبت به طرح به کار گیری نیروی نظامی علیه عراق رای منفی داد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات