وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: سرنوشت سوریه تنها از سوی مردم این کشور و از طریق صندوق رای تعیین خواهد شد و کشورهای دیگر تنها باید برای رسیدن به این شرایط کمک کنند و هرگونه دخالت خارجی آتش درگیری را برخواهد افروخت.

به گزارش افکارنیوز ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با محمد جهاد لحام رئیس مجلس مردمی سوریه روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و پارلمانی را با اهمیت خواند.

ظریف با تقدیم دعوتنامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور رئیس مجلس سوریه در نشست روسای پارلمان های عضو سازمان همکاری اسلامی، بر ظرفیت موجود در حوزه روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه بر ضرورت تلاش جمعی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید و با قربانی دانستن سوریه در این زمینه اظهار داشت: این تفکر شوم منحصر به سوریه نمی باشد و در حال حاضر از عراق و لبنان قربانی می گیرد.

وی همچنین افزود: آینده نگری ایجاب می کند همه کشورها در یک جبهه منطقه ای و بین المللی برای مقابله با این تفکر اقدام کنند.

ظریف بر اعتقاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه سرنوشت سوریه تنها از سوی مردم این کشور و از طریق صندوق رای تعیین خواهد شد، افزود: کشورهای دیگر تنها باید برای رسیدن به این شرایط کمک کنند و هرگونه دخالت خارجی آتش درگیری را برخواهد افروخت.

محمد حماد لحام رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار با تشکر از دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس روسای پارلمانی عضو سازمان همکاری های اسلامی، از حمایت و پشتیبانی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه در شرایط سخت کنونی این کشور که مورد هجوم افراط گرایی و فتنه مذهبی قرار دارد، قدردانی کرد.

وی با اشاره به نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه، حضور ایران در اجلاس ژنو ۲ را مورد تاکید قرار داد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات