رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه انتخابات مجلس دهم فرصت خوبی برای همگرایی احزاب همسو است و اگر با تدبیر حرکت کنیم و منیت ها را کنار بگذاریم می توانیم اکثریت را در مجلس به دست بیاوریم، گفت: مهم نیست که چه کسی سر لیست انتخابات باشد، نباید فعلا وارد مصادیق شد و باید روی راهبردها و جهت گیری و حضور پرشور مردم در انتخابات برنامه ریزی کرد.

به گزارش افکارنیوز ، محمد رضا عارف در دیدار جمعی از جوانان حزب اعتماد ملی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به پیوند ناگسستنی تحزب با مردم سالاری، گفت: وقتی ما حزب نداشته باشیم نمی شود یک برنامه سنجیده عقلانی را به مردم منتقل کنیم. در کشور ما هنوز احزاب پا نگرفته اند و جایگاه واقعی خود را در فعالیت های سیاسی پیدا نکرده اند. از آنجا که احزاب در کشورهایی در حال توسعه مزاحم تلقی می شوند، حمایت لازم از سوی نهادهی ذیربط برای نهادینه شدن احزاب صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه تا زمانیکه احزاب نهادینه نشوند مشکلاتی در ساز و کارهای سیاسی خواهیم داشت، برضرورت فعالیت مجدد خانه احزاب تاکید کرد و گفت: هم اندیشی اخیر مسئولان وزارت کشور با برخی از احزاب گام مثبتی برای باور به فعالیتهای حزبی است. البته اینگونه نشستها باید هدفمند و تداوم داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان حاضرین در جلسه مبنی بر برخی اشکالاتی که به بخشهایی از عملکرد حاکمیت وارد است ضمن تایید این سخنان، گفت: اینکه به عملکرد بخش هایی از نظام اجرایی کشور نقدهایی وارد است قابل پذیرش است، اما باید توجه داشت هیچ فرد و جریانی نمی تواند و نباید استقلال نظام را به چالش بکشد. همه جریان ها و گروه هایی که در کشور فعالیت می کنند با وجود اختلاف سلیقه باید بر روی ارزشها و اصول کلی و استقلال کشور اتفاق نظر داشته باشند. عملکرد سه دهه گذشته انقلاب نشان داده است کسی نمی تواند چیزی را از بیرون از کشور به ما دیکته کند و این مزیت برجسته انقلاب و حکومت ماست که می تواند محور حرکت جریان های سیاسی باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه باید در همه تصمیمات منافع ملی را در نظر بگیریم و بر اساس خیر و صلاح مردم عمل کنیم، درباره کناره گیری خود از انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه در انتخابات ریاست جمهوری انجام دادم یک وظیفه بود، درست است که از نامزدی در انتخابات کناره گیری کردم اما خود را پیروز انتخابات می دانیم، چرا که روندی که در کشور پیش می رفت نه در شان انقلاب بود و نه قابل دوام، ادامه آن روند نظام را با چالش های جدی رو به رو می کرد، نمی خواستیم انتخابات به سرنوشت سال ۸۸ دچار شود، خوشبختانه در انتخابات ۹۲ همه پیروز شدند و زمینه را برای پیشرفت و تعالی و پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردم فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ما پیروزی مان را در ادای وظیفه مان می دیدیم. ما پیروزی خود را در شکستن فضای امنیتی که حاکم شده بود می دیدیم. در شان کشور و انقلاب ما نیست که در دانشگاه هایش دانشجو و استاد جرات حرف زدن نداشته باشند. متاسفانه در مقاطعی نیروهای امنیتی که باید حافظ امنیت ملی و مردم باشند درگیر مسائل جناحی شدند.

عارف با بیان اینکه کشور ما طی ۳۰ سال گذشته چوب تندروها را خورده است، گفت: یک اقلیت تندرو که در هر دو جریان سیاسی بوده اند، اکثریت را مجبور به سکوت می کردند، امروز کشور ما راهی جز در پیش گرفتن مشی اعتدال ندارد و این مشی می تواند مسیر انقلاب را برای تحقق آرمانها و تحقق وعده ها و مطالبات مردم هموار کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید واژه" اعتدال" مورد بهره برداری های خاص قرار بگیرد، تاکید کرد: باید در فضای عقلانیت شکل گرفته به نقد عملکردها بپردازیم و با نگاه به آینده برنامه ریزی مناسب برای تداوم حاکمیت عقلانیت بر اداره امور کشور داشته باشیم.

عارف تاکید کرد: انتخابات مجلس دهم بهانه و فرصت خوبی است برای همگرایی احزاب همسو، اگر با تدبیر حرکت کنیم و منیت ها را کنار بگذاریم می توانیم اکثریت را در مجلس به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه پیروز شدن خردورزان در انتخابات مجلس آینده بهترین راه برای حفظ فضای اعتدال در کشور است، خاطرنشان کرد: مهم نیست که چه کسی سر لیست انتخابات باشد، نباید فعلا وارد مصادیق شد و باید روی راهبردها و جهت گیری و حضور پرشور مردم در انتخابات برنامه ریزی کرد. مهم این است که افراد دانا و منطقی به مجلس راه پیدا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در جلسه که درباره وضعیت هنر و بخصوص سینما مطالبی را مطرح کرد، با تاکید بر اینکه امیدواریم در فضای جدید و بر اساس عقلانیت، هنر جایگاه خود را باز یابد، گفت: توصیه من به متولیان امور سینمایی کشور این است که اختلاف سلیقه ها را وارد این حوزه نکنند. نباید یک فیلم به خاطر اختلاف سلیقه دو سال در توقیف بماند و از آن طرف جوانان ما که به دنبال سرگرمی و تفریح هستند مخاطب فیلم های غیر اخلاقی شبکه های ماهواره ای شوند. ، فیلم هایی که با معیارهای اسلامی ناسازگار است و با دیدن آن قبح فساد برای جوانان ما ریخته می شود.

عارف در پایان اظهار امیدواری کرد با رفع مشکل دبیرکل حزب اعتماد ملی این حزب بتواند فعالیتهای گسترده خود را مجددا آغاز کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات