گزارش مدیرکل آژانس درباره نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه اقدام مشترک منتشر شد.

به گزارش افکارنیوز ، یوکیو آمانو در گزارش ۴ صفحه ای خود با اشاره به توافق ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ ژنو بین جمهوری اسلامی ایران و شش کشور عضو گروه ۱+۵ اعلام کرد که در توافق ژنو آژانس مسئول راستی آزمایی اقدامات هسته ای تعیین شده است.

وی با اشاره به نامه مشترک مورخ ۱۳ ژانویه ایران و شش کشور که در آن از آژانس درخواست شده تا فعالیت های نظارت و راستی آزمایی ضروری در ارتباط با برنامه اقدام را اتخاذ کند، تشکیل نشست شورای حکام در تاریخ ۲۴ ژانویه را به دلیل مشورت با اعضا در این رابطه اعلام کرده است.

در بخش دیگر گزارش با فهرست کردن اقدامات داوطلبانه ایران طبق توافق ژنو، آمانو اعلام کرده است که آژانس در جریان مشورت های بین ایران و ۱+۵ برای اجرای اقدامات اولیه بوده است.

مدیرکل آژانس در خصوص تبعات مالی افزایش فعالیت های آژانس به واسطه اجرای توافق ژنو اعلام کرده که برای اجرای ۶ ماهه حدود ۶ میلیون یورو نیاز است که نیم میلیون آن از طریق جابجایی فعالیت ها امکان دارد.

وی همچنین از شورای حکام درخواست کرده که اتخاذ اقدامات توسط آژانس در رابطه با برنامه اقدام را تایید کند.

آمانو در خصوص گزارش دهی نیز اعلام کرده که علاوه بر گزارش های فصلی آژانس به صورت ماهانه، شورا را در خصوص اجرای فعالیت های راستی آزمایی در رابطه با برنامه اقدام مطلع خواهد کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات