حجت الاسلام رجبی در واکنش به مواضع جنتی:

عضو جامعه مدرسین گفت: اگر نشریه یالثارات انتقادی را نسبت به دولت مطرح نمی کرد وزیر ارشاد باز هم همین موضع را می گرفت؟ از این رو به نظر می رسد باید تحمل خود را افزایش دهند و همانطور که رهبری فرمودند نقدها ولو نقدهای تند را بپذیرند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اظهارات اخیر وزیر ارشاد درباره جایگاه قوه قضائیه اظهار داشت: مسئولان باید به سازوکاری که نظام و قانون اساسی تعیین کرده، پایبند باشند چراکه قوه قضائیه از نهادهای رسمی در کشور است و باید برای همه محترم باشد.

حجت الاسلام رجبی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید به قوای سه گانه متعرض شود ادامه داد: برخوردهای اینچنینی نادرست است و با منطق دینی سازگاری ندارد لذا اگر قرار باشد نسبت به هر یک از قوا چنین موضعی اتخاذ شود، از این موارد درباره وزارت ارشاد بسیار وجود دارد که با مواضع اسلامی سازگار نیست.

عضو جامعه مدرسین در همین زمینه به مواضع وزیر ارشاد درخصوص برداشتن ممیزی کتاب، بحث ممنوع القلم ها و فیسبوک اشاره و تصریح کرد: برداشتن ممیزی کتاب یعنی هر کس ولو برخلاف مواضع دینی و ارزشی چیزی بنویسد ما او را آزاد بگذاریم.

وی ضمن انتقاد از سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه ممنوع القلم ها باید سریع القلم شوند، گفت: اگر کسی به خاطر قانون ممنوع القلم شده باشد باید جلوی قلم زدن او گرفته شود و این اتفاق به بهانه آزادی رقم نخورد.

حجت الاسلام رجبی خاطرنشان کرد: تاکید وزیر ارشاد درباره رفع فیلترینگ فیسبوک نشان دهنده ضعف وی در بینش انسان شناختی، جامعه شناختی و روانشناختی است چراکه تاسیس فیسبوک به منظور ضربه به نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است لذا وزیر ارشاد باید مواضع خود را در این زمینه تصحیح کند.

عضو جامعه مدرسین با انتقاد از اجازه انتشار کتاب حمیدرضا جلایی پور از عناصر تندرو مشارکت که در دولت قبل اجازه انتشار به او داده نشده بود گفت: مایه تاسف است که تحت نظر وزارت ارشاد چنین کتابی علیه نظام چاپ شود و وزیر ارشاد باید در این زمینه پاسخگو باشد.

حجت الاسلام رجبی در ادامه با اشاره به موضع وزیر ارشاد درباره توقیف نشریه یالثارات که ادبیات آن را لمپنیزم خوانده بود خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود نشریه ای اینچنینی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست یعنی روزنامه هایی همچون بهار که علیه تشیع مطلب نوشته اند در شأن نظام هستند؟ نشریاتی که به مواضع بر حق آیت الله مصباح و آیت الله جنتی اهانت کرده اند در شأن نظام جمهوری اسلامی هستند؟

عضو جامعه مدرسین ضمن انتقاد از مطلب نشریه قانون که در آن مطلبی علیه احکام مسلم اسلامی نوشته شده بود، گفت: اگر یالثارات انتقادی را نسبت به دولت مطرح نمی کرد وزیر ارشاد باز هم همین موضع را می گرفت؟ از این رو به نظر می رسد باید تحمل خود را افزایش دهند و همانطور که رهبری فرمودند نقدها ولو نقدهای تند را بپذیرند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود از اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره عدم تقسیم بندی هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی انتقاد کرد و اظهار داشت: دشمن به بهانه هنر غیرارزشی به انقلاب ما آسیب می زند و اینکه تصور کنیم چنین تقسیم بندی وجود ندارد در واقع این تفکر با سکولاریسم همخوانی دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات