رابط گروهک های ضدانقلاب در نشریات زنجیره ای دوره اصلاحات می گوید اصلاح طلبان باید از حرکت های ساده به سمت حرکت های پیچیده پیش بروند.

به گزارش افکارنیوز ، عیسی سحرخیز مدتی در آغاز دولت اصلاحات مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد بود و در عین حال در پشت صحنه نشریات زنجیره ای فعالیت می کرد. او سپس به انتشار نشریه آفتاب مبادرت کرد که به حلقه ارتباط طیفی از عناصر ضدانقلاب شامل نهضت آزادی، گروهک ملی-مذهبی، برخی چپ های آمریکایی فراری (نظیر محسن حیدریان و بابک امیرخسروی) و افراطیون حزب مشارکت تبدیل شد. او زمانی مدعی پیگیری تشکیل جبهه فراگیر دموکراسی با کمک گروهک نهضت آزادی بود.

وی که اخیرا نیز به همراه گروهک «انجمن دفاع از مطبوعات» به ملاقات هاشمی رفته، در مصاحبه با روزنامه اجاره ای - زنجیره ای آرمان می گوید: اصلاح طلبان باید مانند انتخابات گذشته از حرکت های ساده به سمت حرکت های پیچیده پیش بروند و در عین حال نباید جریان مقابل را دست کم بگیرند. همین حرکت های پیچیده سبب سردرگمی آنان شد جریان مقابل اصلاح طلبان دقیقا نمی دانستند با چه جریان و چه اشخاصی روبرو خواهند بود.

وی با بیان اینکه روحانی نباید سیاست یکی به نعل و یکی به میخ را در پیش بگیرد، درباره نقش هاشمی و خاتمی در دولت جدید می گوید: ما باید از دادن یک نقش صددرصدی به افراد خودداری کنیم. من معتقدم ما با یک حلقه به هم متصل سیاسی روبه رو هستیم که نمی توان برای افراد نقش زیادی در آن قائل شد. این حلقه های به هم پیوسته سیاسی ما را به یک نقطه می رساند.

انتخابات ۷۶ ما را به انتخابات ۱۳۸۰ می رساند، سپس به انتخابات ۸۴، و بعد ۸۸ و بعد هم انتخابات سال ۹۲ هر کدام از این تجربیات به ما نشان می دهد که روی چه کسانی باید سرمایه گذاری کرد و روی چه کسانی نباید برنامه ریزی انجام داد.

حمایت آقای هاشمی از دولت روحانی هوشیارانه است. این استراتژی صحیح و منطقی است. اول اینکه خطاها و اشتباهات دولت به گردن آقای هاشمی نمی افتد یا بر عکس هم مصداق دارد. آقای هاشمی به گونه ای حلقه اتصال جریان هایی هستند که با جریانی که در ۸ سال گذشته بر کشور حاکم بوده، مخالف است. ایشان به خوبی توانسته یک حلقه ای ایجاد کند که در آن به صورت توأمان و همزمان آقای روحانی، سیدحسن خمینی، ناطق نوری، آقای خاتمی و حتی عبدالله نوری حضور دارد.

سحرخیز می افزاید: این حلقه باید فارغ از نامگذاری ها و خط گذاری هایی چون محافظه کار، اصلاح طلب یا کارگزارانی، در یک حرکت همگرایانه و متحد، کار خودش را همچنان به پیش ببرد. نقش آقای هاشمی همانند نقش آقای خاتمی و در کنار آقای ناطق نوری به نظر من بسیار مهم است. ما نباید به این افراد به صورت انفرادی نگاه کنیم. حتی نباید یکی از این بزرگان را به عنوان چهره شاخص مطرح کنیم و نقش بقیه را کمرنگ جلوه بدهیم بلکه همه باید روی این جمع و این حلقه اتصال سرمایه گذاری کنند و در زمان های لازم از آن بهره ببرند.

به گفته وی اصلاح طلبان باید برای انتخابات مجلس و خبرگان برنامه ریزی و سازماندهی کنند.
یادآور می شود سحرخیز در نشریات زنجیره ای به طیفی از عناصر ضد انقلاب مقیم داخل و خارج سرویس می داد چندان که جمشید اسدی مهرماه سال ۸۸ فاش کرد: «سحرخیز در دوران خاتمی روزنامه اخبار اقتصاد را منتشر کرد. من هم دلشاد از راه افتادن نشریه ای اصلاح طلب. اما تردید داشتم که اگر مقاله ای برای او بفرستم چاپ کند.

به هر حال مقالاتم را برای عیسی فرستادم و او آنها را چاپ کرد. سحرخیز سپس ماهنامه آفتاب را منتشر کرد. حالا بیش از پیش خواهان همکاری با او بودم. مقاله ای فرستادم که چاپ شد. سپس مقاله دیگری فرستادم اما مهم تر مقاله سومی بود که بسیار می خواستم در ایران چاپ شود اما من گمان نمی کردم شدنی باشد اما عیسی با شیردلی در برابر فشار ارتجاع، آن را چاپ کرد… شاید نوشتن این نوشته دوستی خاله خرسه باشد چرا که حالا سازمان اطلاعات همین یک کلمه را تبدیل به مدرک جدیدی علیه عیسی می کنند و می نویسند فلانی اعتراف کرد در ارتباط با سحرخیز بوده است» .

نشریه آفتاب در حالی به خاطر تخلفات عدیده توقیف شد که کروبی رئیس مجلس تأکید کرده بود این نشریه به حضرت امام (ره) توهین کرده است. سحرخیز همچنین سال ۸۴ مدعی شده بود باید بهایی ها و همجنس بازها نیز حق رئیس جمهور شدن داشته باشند! وی از عوامل پشت پرده نشریاتی بود که آقای هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل های زنجیره ای خواندند.
وی در انتخابات شورای شهر دوم تهران (سال ۸۲) نامزد انتخابات شد که بیش از ۱۰ هزار رأی کسب نکرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات