«امیر موسوی» مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین الملل دعوت ایران به نشست ژنو ۲ سوریه را از دستاوردهای سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به کشورهای منطقه و روسیه دانست.

به گزارش افکارنیوز ، امیر موسوی روز دوشنبه با مهم و تاثیرگذار دانستن سفر محمد جواد ظریف به کشورهای منطقه و روسیه گفت: وزیر امور خارجه توانست با ارائه درست و دقیق مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد کمک به طرف های درگیر در سوریه برای خاتمه بحران، گام مهمی در این زمینه بردارد و طرح مشخصی ارائه دهد.

به گفته موسوی، وزیر خارجه در این سفر موضع تهران را مبنی بر حل بحران سوریه از طریق گفت و گوهای سیاسی و اعلام آتش بس توسط دو طرف برای حرکت به سمت دوران گذار اعلام کرد.

وی ادامه داد: بعد از پایان این سفر و پیرو تماس «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد با ظریف این دیدگاه ها به صورت مشخص به سازمان ها و نهادهای مسوول ابلاغ و ایران به نشست ژنو ۲ دعوت شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین در مورد به شهادت رسیدن وابسته اقتصادی سفارت ایران در یمن روز شنبه گذشته (۲۸ دی/ ۱۸ ژانویه) در یک حمله تروریستی در صنعا گفت: نیروهای تروریستی با پشتیبانی منابع مالی وهابیت تندرو و گروه های امنیتی عربستان سعودی به قدرت رسیده و قسم خورده اند منافع ایران را در منطقه هدف قرار دهند.

وی افزود: از آنجا که برنامه های این گروه ها در سوریه، لبنان و عراق به دلیل قدرت و تدبیر جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی تهران با محور مقاومت در منطقه با شکست مواجه شده است؛ آنها عزم خود را برای ضربه زدن به مواضع ایران جزم کرده اند.

موسوی یاداور شد: این گروه های تندرو به دلیل عزت و اعتبار جمهوری اسلامی ایران نتوانستند اهداف خود را در منطقه اجرا کنند به همین دلیل قصد دارند با فشار آوردن ایران را وادار به عقب نشینی از سیاست های خود کنند تا از حمایت از مقاومت و کشورهای متحدش در منطقه عقب نشینی کرده و از سیاست هایش دست بردارد.

گفتنی است شامگاه یکشنبه بان کی مون از دعوت ایران به نشست ژنو ۲ سوریه خبر داد و گفت: ایران به عنوان کشور مهم منطقه و همسایه بزرگ سوریه نقش کلیدی برای ایجاد صلح و ثبات در آن کشور خواهد داشت.

کنفرانس بین المللی صلح سوریه قراراست ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) در شهر «مونترو» سوئیس برگزار شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات