شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد به محض آنکه تائیدیه آژانس مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران دریافت شود، قوانین لازم برای لغو تحریم های ایران بر اساس توافق ژنو، تصویب می شود.

به گزارش افکارنیوز ، شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد به محض دریافت تائیدیه آژانس مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران، قوانین لازم را برای رفع محدودیت های تجاری با ایران بر اساس توافق ژنو، تصویب می کند.

این شورا که امروز با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو و به ریاست «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشکیل جلسه می دهد، قرار است موضوعات مختلفی از جمله لغو تحریم های ایران را مورد بررسی قرار دهد.

در بخشی از بیانیه دستور کار این نشست که از سوی سخنگوی خانم اشتون منتشر شد، آمده است: «نماینده ارشد (اشتون) شورا را در جریان روند اجرای برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) که ایران و ۱+۵ در مورد آن توافق کرده اند، قرار می دهد. »

این بیانیه می افزاید: «بر اساس برنامه، شورا قرار است به محض آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تائید کرد که ایران اقدامات هسته ای را منطبق بر برنامه انجام داده، قوانین حقوقی لازم را برای تعلیق محدودیت های مشخص علیه ایران، تصویب کند. »

در پایان این بیانیه آمده است: «به محض اینکه این تائیدیه دریافت شد، این تصمیم بدون اینکه بحثی صورت گیرد، تصویب می شود. »

دیروز هم «مایکل مان» سخنگوی خانم اشتون گفته بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید تائید کند که ایران تعهدات خود را بر اساس برنامه اقدام مشترک انجام داده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات