عضو هیئت رئیسه مجلس هدف از تعبیه گلدان ها و اتاقک ها در صحن مجلس را افزایش کارآمدی و تمرکز نمایندگان دانست و گفت: قرار است در این اتاقک ها تلفن تعبیه کنیم تا نمایندگان تلفن همراه به داخل صحن نیاورند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییرات فیزیکی در صحن مجلس و تعبیه گلدان ها و اتاق هایی پیرامون فضای صحن اظهار داشت: فلسفه این اقدام ایجاد تمرکز بیشتر برای نمایندگان در صندلی ها و جایگاه های شخصی آنها بود و تلاش داشتیم حواشی پرتی که در مجلس وجود داشت و نشست ها و گعده هایی تشکیل می شد، از بین برود.

وی ادامه داد: در هیئت رئیسه این مسئله را تصویب کردیم تا نمایندگان در صندلی های شخصی خود تمرکز بیشتری داشته باشند و فضاهای داخل صحن را طوری تنظیم کنیم که کارآمدی نمایندگان افزایش یافته و آنها حضور بیشتری در پشت صندلی های خود داشته باشند.

سبحانی نیا با اشاره به معماری داخلی پارلمان های دنیا گفت: معمولا مجالس دنیا طوری است که فضای بازی و حواشی در آنها کمتر است و نمایندگان در صندلی های خود متمرکز هستند اما پیش از این گاهی شاهد نشست مجامع استانی و یا گعده های نمایندگان در حاشیه صحن علنی بودیم که این مسئله از دید ناظرین و رسانه ها مطلوب نبود و با این اقدام افزایش تمرکز نمایندگان در صندلی شخصی و در کل کارآمدی مجلس را دنبال می کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص اعتراض خبرنگاران و عکاسان در این زمینه مبنی بر کور شدن و کاهش دید آنها نسبت به صحن مجلس خاطرنشان کرد: اگر اینطور باشد، حتما در نشست هیئت رئیسه این اشکال را مطرح می کنیم تا چاره اندیشی شده و برطرف شود و با این کار مشکلی برای خبرنگاران و عکاسان به وجود نیاید و در جهت رفع این مسئله، ساماندهی خواهیم کرد.

وی درباره علت تعبیه اتاقک ها پیرامون صحن علنی اظهار داشت: این اتاق ها را بدین منظور پیش بینی کردیم تا نمایندگان مجلس تلفن همراه خود را به داخل صحن نیاورند و اگر برای تماس با بیرون احتیاج به تلفنی ضروری داشتند، بتوانند در داخل این اتاقک ها و به دور از دید رسانه ها این نیاز خود را برطرف کنند و بتوانند در این اتاق ها از تلفن هایی که مستقر می شود، استفاده کنند.

سبحانی نیا در پاسخ به سوالی در مورد اینکه از چه زمانی نمایندگان اجازه نخواهند داشت تلفن همراه خود را به داخل صحن بیاورند، گفت: تا زمانی که تمام امکانات و تمهیدات در نظر گرفته شود و نیازهای داخل صحن مرتفع نشده، در این زمینه تصمیم گیری نمی کنیم و این تصمیم به بعد از تجهیز این اتاقک ها به تلفن اتخاذ خواهد شد تا نمایندگان برای ارتباط تلفنی با بیرون نیاز نداشته باشند به خارج از صحن بروند و در داخل صحن و این اتاقک ها از این تلفن ها استفاده کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات