قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اجرایی شدن سند توافق نامه هیچ منطقی را بر عدم انتشارش نمی پذیرد، گفت: این گونه اقدامات از طرف دولت کاملاً غیرمنطقی است و ما به روند پنهان کردن بندهای مذاکره از مردم معترضیم.

به گزارش افکارنیوز ، پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ توجیه منطقی برای عدم انتشار سند توافقنامه ژنو وجود ندارد اظهار کرد: زمانی می توان سند توافق نامه را منتشر نکرد که تیم مذاکره کننده در حین مذاکرات باشند و انتشار جزئیات توافقنامه باعث لطمه زدن به روند تنظیم سند شود.

سروری افزود: درحال حاضر که سند توافق نامه نهایی شده و طرفین درحال اجرای آن هستند، هیچ منطقی نمی تواند بر عدم انتشار متن توافق نامه دلالت داشته باشد لذا این گونه اقدامات از طرف دولت کاملاً غیرمنطقی است.

وی ادامه داد: نامحرم دانستن مردم، مجلس و نخبگان مغایر با شعارهایی اعلام شده از سوی آقای روحانی است، در حالی که این دولت نیز خود را مکلف به شفافیت سازی و به تعبیری تنویر افکار عمومی و روشنگری برای مردم می داند، لذا این اقدامات دغدغه ای را به وجود آورده که انگار قرار نیست شعارهای مطرح شده از سوی دولت یازدهم عملی شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم گفت: ما به این موضوع که بندهای مذاکره را از مردم پنهان کنند اعتراض داریم و از این رو در شرایط کنونی هیچ استدلالی برای ما قابل پذیرش نیست.

سروری با اشاره به آزاد سازی پولهای بلوکه شده در توافق نامه ژنو اظهار کرد: محدودیتی که در استفاده از پولهای بلوکه شده در توافقنامه آمده، به نوعی مدیریت استفاده از مبلغ ۴.۲ میلیارد دلار را نیز به دست طرف غربی واگذار کرده است، یعنی این بدان معناست که آنها قصد دارند مدیریت منابعی را که به تعبیر خودشان آزاد شده را در دست بگیرند ؛ بنده معتقدم این موضوع با روند عزت و اقتداری که جمهوری اسلامی آن را تعقیب کرده مغایر است.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگر این منابع، برای ایران است و ما در قبال این تعهدات، متعهد شده ایم، نباید اجازه دهیم که با این محدودیت ها به نوعی مدیریت منابع آزاد شده ما به دست تیم مذاکره کننده ۵+۱ بیافتد.

سروری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این ادعای بانکی مون که ایران توافقنامه ژنو ۱ را پذیرفته و با برکناری دولت اسد موافقت کرده گفت: جمهوری اسلامی پیوسته اعلام کرده که هرگونه دخالت در امور سوریه را محکوم می کند.

وی ادامه داد: سوریه به عنوان یک کشور مستقل اعلام کرده است، مطالب مطرح شده نسبت به این کشور را نیز نمی پذیرد و از سوی دیگر نیز اسد برای کاندیداتوری در عرصه ریاست جمهوری سوریه اظهار تمایل کرده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم گفت: زمانی که سوری ها مشکلات و مشقات را پشت سر گذاشتند، پای مقاومت ایستادند و جنایات زیادی را تحمل کردند، این موضوعات را نپذیرفتند حالا که تروریست ها در حال از دست دادن سنگر به سنگرشان هستند و ارتش سوریه نیز هر روز پیشروی های بزرگی را در دستور کار خود دارد این ادعا را نخواهد پذیرفت.

وی تاکید کرد: ارتش و دولت سوریه اگر می خواستند این را مطالب را بپذیرند زمانی که تروریست ها در وضعیت بهتری بودند باید آن را قبول می کردند.

سروری در پایان تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی حمایت از مقاومت و عدم دخالت در سرنوشت مردم سوریه است و معتقد است که حضور بیگانگان، در سرنوشت مردم این کشور درست نیست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات