در جریان حادثه آتش سوزی خبایان جمهوری در تهران بحث های زیادی در خصوص قصور آتش نشانی و یا سایر مسایل فنی و غیره رخ داد و حتی ریس جمهور دستور پیگیری موضوع را صادر کرد

به گزارش افکارنیوز ، روزنامه تهران امروز در یادداشتی از تسویه حسابهای سیاسی در ورای این حادثه انتقاد کرده است.

در این یادداشت آمده است:

حادثه آتش سوزی تلخی که روز یک شنبه همین هفته در خیابان جمهوری رخ داد دارای وجوهی است که برای بررسی ابعاد دقیق این حادثه چاره ای نیست مگر اینکه طبق اصول کارشناسی پیش برویم. به این معنا که اگر واقعا دنبال شناخت ریشه های حادثه و دلایل جان باختن تاثرانگیز دو بانوی زحمتکش در این حادثه هستیم، می بایستی فضا را به سمتی پیش ببریم که کارشناسان فارغ از هر نوع موج هیجانی یا احیانا آلوده به انگیزه های سیاسی بتوانند نظر کارشناسی خود را اعلام کنند.

در این راستا مراکز ذی ربط مدیریت شهری وارد بررسی های کارشناسی شده و آنگونه که شهردار تهران خبر داده است نتیجه تا ۱۵ روز دیگر منتشر خواهد شد. با این خبری که ارشدترین مدیر شهری پایتخت اعلام کرده است، قاعدتا تمام کسانی که مشتاق روشن شدن ابعاد ماجرا هستند باید صبر پیشه کنند تا نتیجه بررسی های کارشناسی روشن شده و اگر احیانا اشکالی در کار وارد بود یا نتیجه را قابل نقد دانستند، با استدلال های کارشناسی مورد نقد مجدد قرار دهند.

اما با این حال در چند روز گذشته فضایی رسانه ای درباره این ماجرای تلخ به راه افتاده است که گویی محرکان پیدا و پنهان چنین موج رسانه ای نه دنبال حقیقت ماجرا و روشن کردن ابعاد حادثه، که به دنبال اهداف دیگری می گردند. اهدافی که در یکی دو روز اول نشانه هایی از آن پیدا بود اما از دیروز با صراحت بیشتری دیده می شد. و در این میان تنها چیزی که دیده نشد ابعاد کارشناسی حادثه تلخ رخ داده در خیابان جمهوری بود.

گویی این آتش سوزی برای عده ای جرقه ای بود تا با آن آتش سوزی سیاسی راه اندازی کنند و برسند به آنچه که طی ماه های گذشته نتوانسته بودند برسند! اگر امواج سنگین رسانه ای را که راه افتاده مورد تحلیل محتوایی قرار بدهیم خطی مسموم و آلوده به اهدافی خاص را می بینیم که از دل یک آتش سوزی تاثر برانگیز خارج شده و به یک میدان سیاسی می رسد.

دقیق تر این است که بگوییم شاید عده ای با دیدن این آتش سوزی به ناگهان آتش درونشان روشن شده و به فکر گرفتن ماهی از این آب گل آلود افتادند. هجمه کنندگان رسانه ای اینگونه بازی های سیاسی توجه ندارند که چنین خطی با خاموش شدن آتش به پا کنی های سیاسی عریان شده و کنه ماجرا را به صورت فیلمی باور نکردنی به مخاطبان نشان می دهد.

کسانی که این چندروزه برای دو بانوی از دست رفته چنین سینه چاکانه وارد ماجرا شده اند چرا پس از گذشت تنها دو روز آنان را فراموش کرده و به فکر رسیدن به اهدافی افتاده اند که در جریان انتخابات شورای شهر و انتخاب شهردار نتوانستند به آن برسند؟

آیا این جوانمردانه است که برای یک هدف سیاسی حتی از مرگ غم انگیز دو بانوی محترم هم پلکانی بسازیم و تمام اصول اخلاقی و انسانی، نادیده بگیریم؟ به نظر می رسد در این ایام، سیاسی شدن فضای رسانه ای محیط را به قدری آلوده کرده است که عده ای فضا را برای خود مهیا می بینند تا هرگونه که می خواهند جولان سیاسی بدهند.

با این حال به نظر می رسد مدیریت شهری تهران راه خود را پیدا کرده و با محور قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل مشکلات و معضلات با روحیه جهادی نه تنها وارد چنین بازی های سیاسی نخواهد شد بلکه با واکاوی عمیق حادثه، سیاسی کاران را در رسیدن به اهداف شان ناکام خواهد گذاشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات