عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از انجام رایزنی هایی برای به نتیجه رسیدن طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه خانه ملت درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان، طرح مذکور را در راستای خدمت به کشور، ایجاد شفافیت مالی مسئولان و عاملی برای کاهش فساد اقتصادی در کشور دانست.

وی شفافیت مالی را یکی از ابزارهای کشورهای مبارزه کننده با فساد اقتصادی برشمرد و اعلام کرد « طی بررسی مرکز پژوهش های مجلس هیچ کشوری در دنیا دارای سطح فساد مالی پایین نیست، مگر اینکه دارای شفافیت مالی باشد» .

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت فعلی کشور مبنی بر اینکه یک مسئول در زمانی عهده دار شدن سمتی مشخص نیست با چه میزان سرمایه ای می آید و با چه میزان سرمایه ای می رود، تاکید کرد که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست.

دهقان با اشاره به بررسی طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، این طرح را دارای پختگی های لازم عنوان کرد و گفت: این طرح توانایی برداشتن گام های مورد نیاز در جهت شفافیت مالی را دارد.

وی با ابراز خرسندی نسبت به نظر مثبت دولت درباره طرح مذکور، اظهار داشت: طبق شنیده هایم این طرح در هیات دولت بررسی شده و دولت موافق آن است.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس افزود: هیچ مصلحتی بالاتر از این نیست که این طرح تصویب شود زیرا این طرح خواست ملت و نمایندگان آنهاست.

دهقان همچنین یادآور شد: این طرح در مجلس بررسی شده و به تصویب رسیده و نهایتا به مجمع تشخیص مصلحت نظام منتقل شده است؛ از لحاظ قانون اساسی زمانی که طرح به مجمع می رود دیگر (مجلس) وظیفه قانونی خاصی ندارد اما می توانیم در رایزنی ها و جلسات بر این طرح تاکید کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه نمایندگانِ حاضر در مجمع تشخیص مصحلت نظام موضع مثبت خود را درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان اعلام کرده اند، ابراز امیدواری کرد که در نهایت این طرح به تصویب برسد.

دهقان درباره احتمال برگزاری جلسه نمایندگان مجلس با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان یا هاشمی رفسنجانی و آیت الله جنتی، اظهار داشت: جلسه جمعی در این خصوص وجود نخواهد داشت اما افراد در این زمینه رایزنی هایی می کنند تا این طرح به نتیجه برسد.

وی از بیان جزئیات بیشتری درباره رایزنی های صورت گرفته درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان خودداری کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات