وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در زمینه صدور مجوز برای کتاب ها قانونی عمل می کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص ممیزی و صدور مجوز برای چاپ کتاب ها گفت: ما در زمینه صدور مجوز برای کتاب ها قانونی عمل می کنیم.

وی افزود: ما بر اساس آنچه که قانون برای ما وضع کرده است مجوز چاپ کتاب ها را صادر می کنیم.

با توجه به مطرح شدن حاشیه هایی در زمینه انتشار مجدد برخی کتب مسئله دار و صدور مجوز فعالیت برخی نویسندگانی که در دولت قبل ممنوع القلم شده بودند و همچنین برخی اقدامات افراطی این وزارت خانه جای تعجب دارد که جنتی ادعا می کند وزارت خانه متبوعش در زمینه صدور مجوز ها قانونی عمل می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این در چند سخنرانی و گفت و گو از شیوه قبلی ممیزی کتاب در ایران انتقاد کرده و گفته بود که این شیوه باید اصلاح شود.

اخیرا نیز این وزارتخانه مجوز چندین کتاب که انتشارمطالب منافی عفت عمومی و ارزش های اسلامی ایرانی را در کارنامه خود داشته است را دوباره صادر کرده است.

وزیر ارشاد پیش از این گفته بود که قصد دارد همان طور که حجت الاسلام روحانی در جریان مبارزات انتخاباتی خود بیان کرده بود، مجوز نشر کتاب قبل از چاپ را بردارد. او دراین باره بیان کرد: «ممیزی قبل از نشر را برمی داریم. خود ناشر وقتی روی کتابی سرمایه گذاری می کند که سه هزار تیراژ دارد، می داند اگر آن کتاب از چارچوب های قانونی خارج بشود، سرمایه اش دچار مشکل می شود و مجبور می شود صفحاتی از کتاب را تغییر بدهد تا با ضوابط منطبق شود. لذا از همان اول ناشر این ضوابط را مراعات خواهد کرد» .

البته بعد از این احتمالات دیگر برای جایگزینی مسئله ممیزی نیز در صحبت های وزیر آمد. جنتی با وجود اینکه گفته بود ممیزی به کل برداشته می شود، از ممیزی بعد از چاپ خبر داد و بیان کرد: «بعد نوبت ممیزی بعد از انتشار می رسد. آن هم باید در چارچوب قانون باشد. این کار باید توسط افراد صاحب نظر و اهل فکر صورت بگیرد و از خرده گیری و اعمال سلیقه شخصی خودداری شود» .

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات