معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه گفت: تحقیقات نشان داده است که یک کشور در پشت موضوع ترور شهید اسدی است که پس از تکمیل تحقیقات نسبت به اعلام جزییات آن اقدام خواهیم کرد.

به گزارش افکارنیوز ، حسین امیر عبداللهیان در حاشیه مراسم سومین روز درگذشت ابوالقاسم اسدی دیپلمات شهید کشورمان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: آخرین اطلاعی داریم که این است که تیمی که نسبت به ربایش و ترور شهید اسدی اقدام کرده شناسایی شده است و ما امیدواریم جزییات بیشتر را مقامات دولت یمن به زودی اعلام کنند.

وی درباره برخی اخبار منتشر شده در خصوص نقش دولت عربستان در این موضوع افزود: کمیته تحقیقات قضایی که در این رابطه تشکیل شده هم دریمن، هم در ایران موضوع را به جدیت دنبال می کند؛ یک طرف خارجی در ورای این ترورها قرار دارد که پس از روشن شدن ابعاد، نام آن کشور را به صراحت اعلام خواهیم کرد.

وی درباره برگزاری نشست ژنو دو اظهار کرد: نشست ژنو دو از ابتدا به منظور می رسید به نتیجه مطلوب نمی رسد؛ زیرا اولا طرف های بین المللی و منطقه ای که در این نشست حضور پیدا کرده اند اختلاف دیدگاه های بسیار زیادی داشتند برخی طرف ها به دنبال این بودند که فعالیت های تروریسیت در سوریه خاتمه داده شود و برخی دیگر به دنبال این بودند که بشار اسد از قدرت خلع شود. این اختلاف فراوان دیدگاه در کنار عدم برنامه ریزی واقع بنیانه نسبت به آن چه که در سوریه می گذرد و نگاه واقع بینانه به حل سیاسی منجر به این شد که شاهد این هستیم بخش شوی سیاسی تقریبا به خوبی انجام شد اما بخش جوهری و اصلی گفت وگوهای سوری- سوری با اختلاف دیدگاه های فراوان روبه رو است.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: البته ما اطلاعاتی داریم مبنی بر این که طرف های سوری از این که در مقابل هم بنشیند و صحبت کنند طفره رفته اند و تلاش های آقای اخضر ابراهیمی و دبیرکل سازمان ملل تا این لحظه موفق نبوده است.

وی ادامه داد: ایران به عنوان یکی از طرف های موثر در حل سیاسی سوریه دارای طرح سیاسی مشخص و روشنی بود که ما معتقدیم این طرح را فرصت داریم در آینده دنبال کنیم و قطعا مکانیزم آن محدود به ژنو دو نخواهد بود.

وی ادامه داد: نگاه غیرواقع بینانه برگزار کنندگان نشست ژنو دو منجر به این خواهد شد که این نشست به نتیجه روشن و مشخصی نرسیده است و شاید به صراحت بتوان گفت نشست ژنو دو در حالی که کامل برگزار نشده است برای ادامه کارش شکست خورده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات