سفیر ترکیه در ایران:

لرستان خبر: سفیر ترکیه در ایران گفت: یکی از برنامه های ترکیه برقرای ارتباط بین جوانان و استفاده از ظرفیت های ورزشی جوانان است که در این زمینه به دنبال گسترش روابط دانشگاهی با ایران هستیم.

به گزارش لرستان خبر از  خرم آباد ، امیت یاردیم در دیدار با استاندار لرستان در خرم آباد اظهار کرد: چند هفته قبل با حضور وزیران بازرگانی دو کشور ایران و ترکیه تفاهم نامه ای در تهران مبنی بر گسترش روابط تجاری بین دو کشور امضاء شد.

وی افزود: هم اکنون ما در سفارت ترکیه در ایران وظیفه داریم افرادی را که به ایران وارد می شوند با همتایان ایرانی خودشان آشنا کنیم و بین آن ها ایجاد رابطه نماییم که در پی برقراری ارتباط این افراد با لرستان نیز هستیم.

یاردیم تصریح کرد: ما در ایران بیشتر از همه با مجلس شورای اسلامی و با وزارت کشور در ارتباط هستیم و می توانیم با ایران در زمینه اقتصادی همکاری های بسیار خوبی داشته باشیم.

سفیر ترکیه در ایران بیان کرد: یکی از مهمترین زمینه ها برای همکاری و سرمایه گذاری ترکیه در ایران و به ویژه در لرستان حوزه گردشگری در ایران است که با معرفی ظرفیت ها از سوی استاندار لرستان بسیار خوشحال شدم و برای همکاری در این زمینه بسیار رغبت پیدا کردم.

وی اظهار کرد: در چند ماهه اخیر بین مقامات ترکیه و ایرانی دیدارهای زیادی صورت گرفته است و یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این دیدارها بحث روابط فرهنگی و گردشگری بوده است که با وجود زمان بر بودن این تفاهمات تمام تلاش خود را برای توسعه و گسترش روابط در این زمینه ها می کنیم.

یاردیم افزود: بین تعداد مسافرانی که به عنوان گردشگر از ایران وارد ترکیه می شوند به عکس تفاوت زیادی وجود دارد و شاید تعداد گردشگران ترکی سالانه به ۴۰ هزار نفر هم نرسد و ما تلاش می کنیم که با معرفی ظرفیت های توریستی ایران این تعداد را به حد قابل توجهی افزایش دهیم.

سفیر ترکیه در ایران گفت: ما به دنبال توسعه روابط دانشگاهی با ایران هستیم و قصد داریم با برقرای ارتباط در زمینه های علمی و ورزشی بین جوانان ایرانی و ترک رابطه برقرار کنیم.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات