قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان لرستان:

لرستان خبر: قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان گفت: بعد از لغو سخنرانی دکتر جلیلی در دانشگاه لرستان که به دلایل نامعلومی انجام شده، مسئولانی استانی باید دلیل این کار را مشخص کنند.

به گزارش لرستان خبر ایمان سعیدی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، اظهار کرد: تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان بیش از 5 ماه برای حضور دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در لرستان برنامه ریزی و تلاش کرده بود.

وی افزود: جلیلی  قرار بود در فضای کاملا دانشجویی و آرام در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله های فرهنگ و اقتصاد مقاومتی سخنرانی کند که متاسفانه به دلایلی که معلوم نیست این سفر لغو شد.

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان عنوان کرد: موضوع سخنرانی جلیلی در دانشگاه لرستان "بررسی مقوله های فرهنگ و اقتصاد مقاومتی" بود که بدون هیچ گونه سیاسی کاری و حزب بازی فقط در تبیین و روشنگری فرمایشات مقام معظم رهبری در مباحث فرهنگی و اقتصادی در نظر گرفته شده بود که لغو این سخنرانی در دانشگاه لرستان توسط مسئولان استانی جای سوال دارد.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان لرستانی در این زمینه اظهار کرد: افرادی که خود را مدعی اعتدال، میانه روی، آزادی عقیده و بیان می دانند این کارشان خلاف هرگونه مشی میانه روی است.

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان با رد این شایعه که ایجاد یک سفر اضطراری برای جلیلی دلیل لغو سفر بود بیان کرد: این شایعه که لغو سخنرانی دبیر سابق شورای امنیت ملی به خاطر سفر اضطرای بوده صحت ندارد.

وی با اشاره به کارشکنی های انجام شده از سوی مسئولان استان لرستان برای لغو این سفر گفت: متاسفانه مسئولان استان لرستان در چند روز اخیر با ایجاد فضای امنیتی و وارد کردن فشار بر مسئولان برگزاری این برنامه سعی در لغو این برنامه داشتند.

سعیدی با اشاره به مخالفت دانشجویان این دانشگاه در لغو سخنرانی جلیلی در دانشگاه لرستان تصریح کرد: علیرغم فشارهای وارد شده، دانشجویان دانشگاه لرستان با لغو این برنامه به شدت مخالف بودند و برای استقبال از جلیلی لحظه شماری می کردند.

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان گفت: امروز دانشجویان برای برنامه وارد سالن دانشکده شدند و آماده بودند که از سخنرانی جلیلی بهره ببرند که با خبر لغو برنامه رو به رو شدند و با شنیدن این خبر از عملکرد مسئولان استان لرستان انتقاد کردند.

وی با اشاره به حاکم شدند فضای امنیتی به جای آزاد اندیشی در دانشگاها بیان کرد: متاسفانه دولت تدبیر و امید بر خلاف شعار اعتدال خود دچار افراطی گری شده و با ایجاد فضای امنیتی فضا را برای کارهای فرهنگی تنگ کرده است.

سعیدی با اشاره به درخواست دانشجویان دانشگاه لرستان از مسئولان استانی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه لرستان از مسئولان استانی می خواهند که به دانشگاه بیایند و دلیل لغو این سخنرانی را برای ما مشخص کنند.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار بود امروز چهارشنبه سفر یک روزه ای به لرستان داشته باشد و در شهر خرم آباد و در دانشگاه لرستان به سخنرانی بپردازد که در  لحظات آخر به دلایل نامشخص سفر وی لغو شد.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات