استاد دانشگاه تهران:

لرستان خبر: استاد دانشگاه تهران گفت: وابستگی ملت به فروش نفت و درآمد حاصل از آن اقتصاد کشور را فلج می کند و سبب رکود و تورم می شود.

به گزارش لرستان خبر از الیگودرز، محمد خوش چهره امروز در همایش ملی اقتصاد ایران در دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز اظهار کرد: دانشجویان مؤثرترین قشر جامعه هستند و با خلاقیت خود می توانند در زمینه کارآفرینی در جامعه نقش بسزایی داشته باشند زیرا کسی می تواند ادعای کارآفرینی کند که فرصت های اقتصادی ویژه را درک کند و در این زمینه نسبت به دیگران برتری داشته باشد.

وی افزود: لرستان دارای ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه های مختلف است که می تواند سبب توسعه اقتصادی در این استان شود ولی متأسفانه نگاه غلط برخی از مسئولان به مقوله صنعت در این استان سبب شده تا از ظرفیت های لرستان به خوبی استفاده نشود.

خوش چهره تصریح کرد: توجه به تولید داخل سبب توسعه اقتصادی می شود ولی متأسفانه تولیدات بخش کشاورزی در لرستان نادیده گرفته شده و واردات محصولات کشاورزی در این استان روز به روز در حال افزایش است.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: نگاه دولت امروز بیشتر به وارادات محصولات خارجی معطوف است و از ظرفیت های تولید داخلی و غافل مانده است و همه این مشکلات ناشی از عدم مدیریت صحیح در بحران است که در افزایش تحریم ها نیز مؤثر است.

وی به نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری استراتژیست نظام است و اولویت‌ها را به خوبی تشخیص داده و راهبردها را در اختیار مسئولان نظام قرار می‌دهند.

خوش چهره بیان کرد: مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت بحث تحریم ها خودشان وارد عمل شده اند و راه‌حل اصلی برون‌رفت، از بحران را تولید ملی و کاهش وابستگی ‌دانستند که ما نیز باید در راستای تفکر ایشان گام برداریم.

وی اظهار کرد: وابستگی ملت به فروش نفت و درآمد حاصل از آن اقتصاد کشور را فلج می کند و سبب رکود و تورم می شود و متأسفانه در بودجه امسال بیشترین تأکید بر فروش نفت است که این موضوع زمینه ساز بروز مشکلاتی در جامعه می شود.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات