امام جمعه خرم آباد:

لرستان خبر: امام جمعه خرم آباد گفت: جای تاسف است که برخی ها بر خلاف راه امام خمینی (ره) و ملت ایران که با نظام شاهنشاهی مقابله کرده اند بدنبال احیاء شیر و خورشید هستند.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد اظهار کرد: جای تاسف است که برخی ها بر خلاف راه امام خمینی (ره) و ملت ایران که با نظام شاهنشاهی مقابله کرده اند بدنبال احیاء شیر و خورشید هستند.

وی با بیان اینکه این افراد باید از کینه توزی و حاشیه سازی برای دولت دست بردارند افزود: در حالی که ما بدنبال تقریب مذاهب اما همین ها در حوزه قومیت ها و مذاهب نیز حرف های غیرمسئولانه ای را که برای دولت حاشیه سازی می کند و هم مانع پیشرفت و برخلاف مصلحت جامعه هستند را مطرح می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ما از اینها می خواهیم که دیگر افاضه نکنند و از بیان حرف هایی که برخلا راه امام خمینی (ره) و ملت ایران است پرهیز کنند.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: کسانی که حاشیه سازی می کنند بیدار باشند؛ چرا که ملت ایران بدنبال پیشرفت اقتصاد و فرهنگ هستند.

وی بیان کرد: روحانیت همواره پرچمدار و مدافع اسلام و حقوق مردم بوده است اما متاسفانه برخی ها با حق نشناسی ها و اقداماتی که می کنند به افتخارات روحانیت لطمه وارد می کنند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی گفت: این مرجع جلیل القدر با فتوای یک خطی خود نشان داد که استبداد و استکبار هیچ گاه نمی توانند بر امت اسلام تسلط پیدا کنند.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: نهضت تنباکو نشان دهنده اقتدار مرجعیت و روحانیت در برابر استکبار انگلیس بوده است.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرار رسیدن میلاد امام علی (ع) و امام محمد النقی(ع) به قرار گرفتن در آستانه مراس معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: باید از فرصت اعتکاف به عنوان فرصتی ارزشمند برای تقویت معنویت و آشنایی با معارف اسلامی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان از اعتکاف به عنوان رویشی بزرگ در انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: استقبال جوانان از این مراسم معنوی بسیار بالا است و این بیانگر این است که جوانان ما بدنبال معنویت و دیانت هستند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه آثار همه عبادات اعم از نماز، روزه و حج در اعتکاف وجود دارد تصریح کرد: اعتکاف به عنوان یک تلاش معنوی و فرهنگی  روح انسان را صیقل و گناه را شستشو می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمند در بسیج سازندگی اردوهای جهادی است که خدمات ارزشمندی را به محرومان ارائه می دهند.

امام جمعه خرم آباد گفت: دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ نقش آفرینی می کنند؛ بنابراین این اردوها می توانند الگوی مناسبی برای اشاعه مدیریت جهادی در کشور باشند.

حجت الاسلام میرعمادی کرد: ضرورت دارد که مسئولان استان حمایت های لازم را از برگزاری اردوهای جهادی را فراهم کنند.

وی ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب (س) قهرمان کربلا افزود: حضرت زینب (س) پرچم نهضت عاشورا را پس از امام حسین (ع) برداشت و به اسلام و مسلمانان در دنی عزت و کرامت داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان از این بانوی بزرگوار به عنوان الگویی مناسب برای زنان یاد کرد و گفت: زنان در عرصه فعالیت های اجتماعی و سیاسی باید از حجاب و عفاف حضرت زینب (س) درس بگیرند.

انتهای پیام / ب

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات