در برنامه راز مطرح شد

لرستان خبر: حسین یکتا مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء در برنامه راز گفت: خیلی‌ها زمان جنگ در نمازجمعه‌ها می‌گفتند« جنگ، جنگ تا پیروزی »ولی جبهه نرفتند. به تعبیر امام، ما در جنگ، انقلابمان را صادر کردیم.

به گزارش لرستان خبر، شب گذشته حسین یکتا مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء مهمان برنامه راز شبکه چهار سیما بود تا در مورد فعالیت‌های خودجوش فرهنگی در کشور صحبت کند. نادرطالب‌زاده‌ مجری برنامه راز در ابتدای برنامه شب گذشته خود بر لزوم توسعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: بعد از جنگ توجه‌ها به سمت فرهنگ رفت و بحث تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو و جنگ نرم و فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و در حال حاضر مهم‌ترین جبهه، جبهه فرهنگی است.

طالب‌زاده یکی از بهترین و مهم‌ترین تجربه‌های حسین یکتا در این زمینه را کاروان‌های راهیان نور معرفی کرد و پرسید که در زمان جنگ چقدر به بعد از جنگ و اینکه چه خواهد شد و چه می‌شود، فکر می‌کردید؟ و راهیان نور چطور آغاز شد و مورد توجه قرار گرفت و توسعه یافت؟

unnamed

فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیاء در پاسخ به سؤال طالب‌زاده گفت: خود فضای جنگ  نوعی خودسازی بود و بساط خوب شدن و خودسازی برقرار بود و از آن طرف خون شهیدان به عنوان صدقه جاریه به فضای جامعه تزریق می‌شد و خیلی از غم و غصه‌ها، حرف و حدیث را جمع و جور می‌کرد. همه چیز سمت خدا بود یک جمع خدایی، یک جای خدایی، یک کار خدایی و آخرش هم یک مرگ خدایی بود. امام(ره) گفته بودند که جنگ رأس امور است  و همه توجه‌ها به این بود که حرف امام زمین نماند و خیلی به بعد از جنگ فکر نمی کردیم.

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب در ادامه افزود: اصل کار راهیان نور زمانی گرفت که در زمان دولت اصلاحات خیلی‌ها آمده بودند دین دختر و پسرهای ما را بربایند؛ حضرت آقا رفتند شلمچه و(به تعبیر بنده) گفتند که کجایید شهدای بدر، خیبر و والفجر؛ از آن روزها بود که شهدا رخ نشان دادند و کار راهیان گرفت و دل‌ها متوجه مناطق عملیاتی شد و تا الآن که توجه بیشتری به این مناطق می‌شود و نگاه‌های کیفی‌تری به آن شده است. امروز روایت‌گری در برخی مناطق به چند زبان انجام می‌شود و زائران از نقاط مختلف جهان به این مناطق می‌آیند.

unnamed-

طالب‌زاده در ادامه بیان داشت: در برخی مناطق کشور آمریکا جنگ‌های داخلی اتفاق افتاده است ولی آنها چیز زیادی برای گفتن ندارند و فقط می‌گویند که چه اتفاقی افتاد و چه تعداد کشته شدند و معنویت در آن جایی ندارد؛ همینطور در مناطق دیگر مثل اروپا و مثل جنگ‌های جهانی که رخ داد هیچ گونه ذخیره معنوی برجای نگذاشتند. اما درمورد جنگ ما هیچ کشوری نه تبلیغ کرد و نه فیلم ساخت، همه سکوت کردند و  جنگ را سانسور کردند. این معنویت و اینکه چطور مردم به فکه و شلمچه می‌رسند از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

یکتا در تکمیل سخنان طالب‌زاده گفت: یک بخشی از این معنویت سنت الهی است و خدا کار خودش را خوب انجام می‌دهد. پروفسوری از فرانسه آمده بود و می‌گفت:«ما هم سیم خاردار و میدان‌های مین را داریم اما اینجا چه خبر است؟ خمینی(ره) چه کرده است؟». امام(ره) گفتند: «تا قیامت مقتل شهدا دارالشفاء عاشقان و عارفان است.» و امروز می‌بینیم که اثر وضعی این کار در زندگی‌ها چقدر زیاد است.

i0HdQ9IIfzW08h70f8ieAhc4f5ITx0R2h89Zx2MQtr-Sn0qNluSt9sX88hCgLv5zxuom2GTN63jGmTFW_gWVWNL4UHynG-qnRYSSRGRV-NPhhoxHDAZFaAQ1qI6FJawCaX_OC4d6LZ5Q_s0-d-e1-ft

مجری برنامه راز با استناد به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم و تاکید ایشان بر لزوم داشتن ابتکار در این عرصه، از حسین یکتا خواست تا در این زمینه توضیح دهد.

یکتا بر این نکته تاکید کرد که ما در ابتدا باید باور و یقین کنیم که جنگی بزرگ و همه جانبه شروع شده است و افزود: خیلی‌ها زمان جنگ در نمازجمعه‌ها می‌گفتند:«جنگ، جنگ تا پیروزی» ولی  جبهه نرفتند. دشمن در جنگ نظامی پیروز نشد. به تعبیر امام ما در جنگ، انقلابمان را صادر کردیم. بعد از جنگ دشمن شروع به تحریم اقتصادی و ترور دانشمندان کرد اما همیشه و یک چیز هدف‌گذاری اصلیشان بود و آن فرهنگ بود؛ زدن بنیه ریشه‌های اعتقادی و ایمانی مردم ما در میدان انقلاب، یعنی در صحنه نباشیم و باورها را بزنند. به تعبیر مقام معظم رهبری ما آلان باید خودمان را برای یک جهاد فرهنگی آماده کنیم. اعتقاد ما این است که دشمن در مقابل ما یک نظام رسانه‌ای قوی، مالی و یارگیری بین المللی درست کرده است.ما باید مردمان را به این باور برسانیم که یک جنگ همه جانبه شروع شده است.

مهمان برنامه راز توضیح داد: ابتکار یعنی ورود عناصر حزب الهی دلسوز جبهه فرهنگی انقلاب برای حفظ و بقای این جامعه، ما باید در یک جبهه و با کمک یکدیگر و بصورت خودجوش کار کنیم و دست به دست هم بدهیم و در مقابل این ناتوی همه جانبه فرهنگی کار کنیم. البته امروز می‌بینیم که کارهایی که در عرصه فضای مجازی و چاپ و نشر کتاب صورت گرفته است، حرکت‌های خودجوش مردمی در زمینه فعالیت‌های قرآنی، تربیتی و مطبوعاتی شکل گرفته است و طلبه‌هایی بدون چشم‌داشت مادی به تبلیغ می‌پردازند، امروز حضور نسل سوم انقلاب را می‌بینیم. امروز جبهه فرهنگی مردمی یک ابتکار است که بچه‌ها در دست گرفته‌اند.

PDjkuXAWTVCvAcH_XxqrGszjBIRSlP1Ma17rO4BmY61Z3lEC58kS3vcbnO0ilvQZpHBJ-Nt7atxgNQ8i5jtvU4J_H6iajjp4HX3F1EMEXw8pYxFSfI1jSvdiRc4DhCJY89u_C-bi0KPa_s0-d-e1-ft

حسین یکتا در پاسخ به سؤال طالب‌زاده که پرسید: علت این همه هجمه دشمن به سمت ایران چست؟ و چه چیزی آنها را ترسانده است؟ گفت: اینها یک دهکده جهانی را ترسیم کرده بودند و دنبال طراحی یک استعمار و بردگی نو بودند، به برکت انقلاب اسلامی، امام و خون شهدا این بساط به هم ریخت.

امروز در هر اتفاقی مهمی در دنیا یک نقش اصلیش را ایران بازی می‌کند، امروز بیشترین خبرها مربوط به ایران است. چون ما به دنبال یک حیات طیبه‌ایم و داریم برای آن مقدمه چینی می‌کنیم. دشمنان نمی‌خواهند این نگاه و صدا به مردم دنیا برسد چون دیگر نمی‌توانند استعمار کنند و به برده‌داری خود ادامه بدهند. این جنگ یک جنگ مردمی و خانه به خانه است، مردم باید تمام قد به میدان بیایند؛ حضرت آقا گفته‌اند: «آینده روشن  است».

bkQip8f9TJ4WKrEu4QZeETbM2PufzM1zWgYtYz1tPMaT2t0JhDBx5VhVIgrPEqlBh0mAyZZM5WvaGMa_qRko5YeCo8911-ptWfHADqq0RZsVzzK5gyLhA0ryY__C2Gi4KZV7EBpbTgvk_s0-d-e1-ft

یکتا در پایان به موضوع واگذار کردن بحث فرهنگ به مردم که از سوی دولت مردان مطرح شده است اشاره کرد و تاکید کرد: واگذاری فرهنگ به معنای رها کردن آن نیست. آیا می‌توانیم بگوییم که بخش دارو را به مردم واگذار می‌کنیم و بگوییم استفاده کنید هر کدام بد بود بعدا می‌گوییم استفاده نکنید؟ با این سبک هم آیا فرهنگ را آزاد بگذاریم؟ بگوییم کتاب بیاید اگر بد بود بگوییم نخوانید؟ نکته دیگر اینکه وقتی می‌گوییم واگذار کنیم؛ بسیجی‌ها، هیئتی‌ها و کانون‌های مساجد را به جبهه بفرستیم و آن‌ها را حمایت کنیم نه منافقین را. وقتی دشمن تمام قد به میدان آمده دولت هم باید تمام قد به میدان بیاید. باید باور کنیم و مردم هم بخواهند و بدانند فرهنگ و تربیت نسل آینده اوجب واجبات است. ما نمی‌توانیم در این جنگ پیروز شویم مگر با توکل به خدا، توسل به اهل بیت و توجه به ولایت که فرماندهی کل قوای جنگ نرم را به عهده دارد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات