حاشیه سازی برای سفرهای هاشمی تمامی ندارد/‏

در آن ایام در تهران بمانند. لرستان خبر: ۱۳خرداد، اولین سالگرد فوت آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری اولین امام جمعه اصفهان و از روحانیون نزدیک به جریان اصلاح طلبی است. آیت‌الله طاهری سال گذشته در اوج تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بر اثر کهولت سن در بیمارستان الزهرای اصفهان درگذشت.

به گزارش لرستان خبر و به نقل از رجا نیوز، با نزدیک شدن به سالگرد درگذشت این عالم اصفهانی، برخی نزدیکان وی تلاش کردند با تشکیل ستاد برگزاری بزرگداشت آیت الله طاهری، ضمن دعوت از هاشمی رفسنجانی به عنوان سخنران، بهانهای را برای احیاء جریان سیاسی و مردهی تندرو در شهر اصفهان فراهم کنند.

این در حالی است که جریان مذکور که سالها با سوء استفاده از حضور در دفتر امام جمعه شهر و اتصال به جریانات تندروی سیاسی، عامل ناهنجاریهای سیاسی در شهر اصفهان و حتی سطح کشور بودند، در سالهای اخیر به دلیل انزوای سیاسی و مهاجرت بسیاری از عناصر نشان دار خود به خارج از کشور و پیوستن به ضدانقلاب خارج نشین، تحرک خود در این شهر را از دست داده است.

 

120143

با این حال این ستاد در روزهای اخیر حاشیه سازی گستردهای را به بهانه دعوت از هاشمی رفسنجانی و حضورش در شهر اصفهان ایجاد کرده، حواشی که نشان میدهد این جریان حیات خود را در گرو این برنامه دیده و به شدت روی آن حساب کرده است. اما نکته قابل توجه آنکه این حاشیهسازیها، تناقضاتی را در روزنامههای اصلاح طلب به دنبال داشته است که بررسی آن جوسازی بودن حرکات این روزها را بیشتر روشن می کند.

 

فرزند طاهری: گروه های فشار مانع سفر هاشمی به اصفهان شدند

همزمان با اولین سالگرد درگذشت ، بیت وی به‌همراه فعالان اصلاح‌طلب استان اصفهان قرار است مراسم بزرگداشت آیت الله طاهری را برگزار کنند و آنطور که حجت‌الاسلام محمدحسن طاهری فرزند وی  به روزنامه «شرق» گفته است: «قرار بوده تا آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هم برای شرکت در مراسم به اصفهان عزیمت کند.» اما به‌گفته فرزند «آیت‌الله»، با سفر آیت‌الله هاشمی به این استان همراهی لازم نشده است. او می‌افزاید: «سفر آقای هاشمی، فرصتی بود تا برخی از مسایل و معضلات استان اصفهان مثل آب، بیکاری، عدم توسعه‌یافتگی، مترو و حمل‌ونقل مورد بازبینی و حل‌وفصل قرار گیرند.» او ادامه می‌دهد: «اما مسلم است که گروه‌های فشار می‌کوشند روی سیستم استانداری اعمال نظر کنند. این عده، افراد معروف و شناخته‌شده‌ای هستند و شایسته دولت نیست که افراد مخالف با اعمال فشار سیاست‌های خود را پیش ببرند.» محمدحسن طاهری ادامه می‌دهد: «من نگران وضعیت آتی هستم که این مسایل به یک رویه تبدیل شود.»

او می‌گوید: «درواقع، نماینده دولت در اصفهان در برخورد با برخی زیاده‌خواهی‌های گروه‌های فشار مانند ماجرای دفن «ریچارد فرای»، ایران‌شناس آمریکایی در اصفهان، عملکرد منفعلی داشته است.» به اعتقاد طاهری «این سیاست گروه فشار است که می‌خواهد نشان دهد که دولت قادر به حفظ قوانین و اجرای آنها و همچنین اقتدار لازم برای کنترل جامعه نیست. آنان می‌خواهند القا کنند با این دولت؛ نه در خارج می‌توان قرارداد بست و نه در داخل، کنترل لازم بر اوضاع را دارد.»

طاهری می‌افزاید: «این گروه از طرق مختلف مثل فیلم‌ها و تجمعات در شرایط مختلف مثل حضور سیدحسن خمینی در بروجرد یا آقای هاشمی در کاشان به اعمال فشار و سیاست‌های خود می‌پردازد.» فرزند آیت‌الله طاهری می‌افزاید: «احساس من این است که گروه‌های مخالف می‌خواهند با این تحرکات نشان دهند که دولت کنترل لازم را بر اوضاع ندارد.»

از سخنان فرزند آیت‌الله طاهری چنین برمی‌آید که ظاهرا کارشکنی‌هایی برای حضور هاشمی‌رفسنجانی در مراسم سالگرد ایشان به عمل آمده است. هرچند کسی حاضر نیست این موضوع را به صورت رسمی تایید کند. به طوری که «یاحی» معاون سیاسی - امنیتی استان اصفهان به «شرق» می‌گوید که فعلا نمی‌خواهد در این‌باره صحبت کند.

 

جوسازی  اصلاح طلبان در رسانه های زنجیره ای

اما این صحبت ها پایان ماجرا نبود و روزنامه آفتاب یزد در شماره امروز خود (یک شنبه ) با انتشار مجدد صحبتهای فرزند آیت الله طاهری سعی برای این داشت که عامل اصلی لغو سفر هاشمی رفسنجانی به اصفهان را فشار برخی جریانات سیاسی در اصفهان القا نماید.

روزنامه افتاب یزد در گزارش خود آورده است که کمیته برگزاری مراسم سالگرد آیت الله طاهری درخواست های خود را به استانداری اصفهان ارائه نموده اما با دست رد از سوی استاندار مواجه شدند  و اصلاح طلبان معتقدند که استاندار تحت تاثیر فشار گروه های افراطی قرار گرفته است.

 

120144

اما واقعیت چه بود؟

روزنامه اعتماد که از روزنامه های نزدیک به جریان هاشمی رفسنجانی می باشد اما با موضع گیری شدیدی در قبال اتفاقات رخ داده ، خبر لغو سفر هشامی رفسنجانی را شايعه‌سازي و فضاسازي عليه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني اعلام می کند

این روزنامه در شرح اصل ماجرا می نویسد: نزديكان آيت‌الله هاشمی رفسنجانی مي‌گويند خود ايشان تمايلي به انجام اين سفر در تاريخ دعوت شده نداشته است و اعلام كرده تمايل دارد در تاريخ ياد‌شده در تهران بماند. اما تلاش‌هاي گسترده‌يي براي سوءاستفاده از اين سفر صورت گرفت تا نشان داده شود كه فضا براي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در شهرستان‌ها نيست.

 نه خبري از تجمع و اعتراض‌هاي نيروهاي خودسر بود و نه عدم دعوت استاندار از آيت‌الله. بررسي روزنامه  «اعتماد» نشان مي‌دهد كه اين‌بار خبري از چنين حاشيه‌سازي‌هايي نبوده و عدم قبول دعوت از سوي خود رييس مجمع‌تشخيص مصلحت نظام صورت گرفته است.

 

آیت الله تمایل داشتند در تهران بمانند!

روزنامه اعتماد همچنین  گفت و گویی را با قدرت‌الله عليخاني، مشاور آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني انجام داد تا مشخص شود كه سفر آيت‌الله هاشمي دقيقا به چه علت لغو شده است و فضاسازي‌ها با چه هدفي صورت گرفته است. عليخاني تاكيد مي‌كند كه لغو اين سفر با نظر خود آيت‌الله هاشمي صورت گرفته و هيچ گونه دلخوري در ميان نبوده است.

علیخانی در این گفت وگو می گوید: اصلا بنا نبوده است كه سفري صورت بگيرد.  دعوتنامه براي سفر به اصفهان را ابتدا براي خود من فرستادند و خودم اين دعوتنامه را به شخص آيت‌الله هاشمي تحويل دادم اما حاج آقا اعلام كردند در تاريخي كه از ايشان دعوت شده است نمي‌توانند به اصفهان بروند و در آينده و در تاريخي كه خودشان تعيين مي‌كنند به اين شهر سفر خواهند كرد.

علیخانی افزود: استاندار اصفهان در همين ايام دو بار با آيت‌الله هاشمي ديدار داشته‌اند كه يكي از اين ديدارها در ايام عيد بوده است. اين موضوعات نوعي شيطنت و فضاسازي عليه آيت‌الله هاشمي بوده است و از آنجايي كه من خود واسطه رساندن دعوتنامه‌ها به شخص آيت‌الله هاشمي بودم به خوبي در جريان هستم كه خود آيت‌الله تمايل داشتند در آن ايام در تهران بمانند.

.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات