آیت الله صادقی:

لرستان خبر: رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: عالمی به تواضع و فروتنی آیت الله کمالوند ندیده ام.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله عباسعلی صادقی امروز در همایش گرامیداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند علما و روحانیون را جانشینان پیامبر دانست و گفت: پیامبر فرمود جانشینان من کسانی هستند که در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) نسبت به ترویج مسائل دینی همت گمارده و کسانی هستند که احادیث و سنت من را برای مردم بیان می کنند.

 

وی بیان داشت: علما و روحانیون به گونه ای عمل کرده اند که احادیث و سنت پیامبر و کتاب خدا در تمام کتابخانه های دنیا موجود است.

 

آیت الله صادقی با بیان اینکه علما خیلی اذیت شدند و آزارها و شکنجه ها دیدند و به زندان رفتند افزود: شهید اول کسی است که در زندان کتاب جمعه را نوشت و این کتاب یک دوره از فقه کامل است و اگر طلبه ای یک دور این کتاب را بخواند طلبه ای کامل شده است.

 

وی عنوان کرد: من از سال 1324 در خدمت آیت‌الله کمالوند بودم و هفت سال تمام به عنوان مدرس حوزه ایشان تمام وقت در اختیارشان بودم.

 

امام جمعه موقت خرم آباد یادآور شد: آیت‌الله کمالوند از جهت علم جامع همه علوم بود و در زمینه فقه، اصول، فلسفه، تفسیر و همه علوم اسلامی صاحبنظر بود.

 

وی با بیان اینکه آیت‌الله کمالوند قسمت زیادی از وقت خود را به مردم اختصاص می داد ادامه داد: وی عالمی بسیار متواضع بود و من متواضع تر از او ندیدم.

 

آیت الله صادقی گفت: آیت‌الله صادقی جلوی هر شخصی با هر سمت و مقامی بلند می شد با اینکه بنیه قوی نداشت و از ناراحتی‌های مزاجی رنج می‌ برد.

 

وی یادآور شد: تمام سعی آیت‌الله کمالوند این بود حوزه علمیه را رونق دهد و از تمامی شهرها از جمله اصفهان و همدان روحانی جمع می‌کرد.

 

امام جمعه موقت خرم آباد افزود: آیت الله کمالوند شخصیتی بود که همه را به خود جذب می‌کرد و با وجود فعالیت‌های زیادی که در زمینه های مختلف داشت به آن فعالیت ها قانع نبود تا اینکه حوزه علمیه کمالیه را تاسیس کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات