سفیر سابق ایران در سازمان ملل:

سفیر سابق ایران در سازمان ملل گفت: دیپلمات ها و همچنین کارگزاران سیاست خارجی به پشتوانه و قدرت مردم می تواند سر میز مذاکره بنشیند و حقوق از دست رفته مردم را به دست آورند.

به گزارش لرستان خبر، سید محمدصادق خرازی ظهر امروز در مراسم سالروز آزادسازی فتح خرمشهر که توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: فتح خرمشهر هویت ملی ملت ایران را به منصه ظهور رساند و انقلاب اسلامی را در سطح دنیا تثبیت کرد.

 

وی با بیان اینکه در برهه‌های مختلف تاریخ بخش‌هایی از خاک این سرزمین به بهاء و به بهانه جدا شد، افزود: در هشت سال جنگ تحملی به علت بلوغ فکری ملت ایران و با رهبری امام خمینی (ره) یک وجب از خاک این سرزمین نه به بهاء و نه به بهانه از آن جدا نشد.

 

سفیر اسبق ایران در فرانسه ادامه داد: در برهه‌های مختلف تاریخ تمدن‌ها و خرده فرهنگ‌های مختلفی به وجود آمدند و بدون آن که تاثیر بگیرند و یا اینکه تاثیرگذار باشند، محو شده‌اند، اما تمدن ملت ایران به دلیل اینکه با تمدن اسلامی در کنار هم قرار گرفته است و در مسیر تاریخ چند هزار ساله خود توانسته است، تاثیر بپذیرد و تاثیرگذار باشد.

 

خرازی بیان کرد: ما مولفه‌های بزرگی همچون اسلام، قرآن، ولی فقیه و رهبری را داریم و برای آنها خون می‌دهیم.

 

نماینده اسبق کشورمان در سازمان ملل با بیان اینکه ما بر اساس شریعت علوی عمل می‌کنیم، گفت: معتقدیم که معارف همه اهل بیت امروز با شکوه و عظمت ایران پیوند خورده است، چرا که آمال و آرزوهای همه بنیانگذاران انقلاب اسلامی این بوده است که معارف ناب و عقلانیت نبوی در این کشور پایه‌گذاری شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات