استاندار لرستان در دیدار سفیر اندونزی:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در استان لرستان فراهم است و سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی می‌توانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند، ظهر امروز در دیدار با «دیان ویرنجوریت» سفیر اندونزی که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: لرستان استانی مطلوب برای سرمایه‌گذاری است به نوعی که این استان در مسیر کریدور جنوب به شمال و شرق به غرب واقع شده است.

 

وی اظهار کرد: به همین دلیل استان لرستان موقعیت ویژه‌ای در بحث سرمایه‌گذاری دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش‌های مختلف نظیر کشاورزی، معادن، توریسم، نفت و گاز و ... سرمایه‌گذاری کنند.

 

استاندار لرستان گفت:‌ این استان با توجه به اینکه از میزان بارندگی بسیار خوبی بهره‌مند است، می‌توان در زمینه کشاورزی سرمایه‌گذاری خوبی انجام داد.

 

این مسئول یادآور شد: استان لرستان بعد از استان‌های ساحلی پر باران‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود که در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری ریسک پائینی دارد.

 

وی تصریح کرد:‌ محصولات کشاورزی بسیار خوبی در این استان تولید می‌شود و امروز شاهد صادرات این محصولات در بازارهای جهانی هستیم.

 

استاندار لرستان گفت: استان لرستان در زمینه وضعیت‌های نفت و گاز با توجه به اینکه 550 تا 600 کیلومتر خطوط نفت خام در این استان عبور می‌کند، این امکان برای سرمایه‌‌گذاری در زمینه گاز و پتروشیمی فراهم است.

 

بازوند یادآور شد: استان لرستان 25 درصد از ظرفیت‌های فرآوری سنگ کشور را در خود دارا است و امروز شرایط خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری معادن قیر طبیعی در لرستان وجود دارد.

 

وی به بحث گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: ‌استان لرستان پایتخت ژئوتوریسم در کشور معرفی شده است و یکی از استان‌هایی است که دارای ژئوسایت‌های علمی است که بزرگترین لغزش دنیا در این استان رخ داده است.

 

استاندار لرستان یادآور شد: جاذبه‌های طبیعی استان می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در این بخش به سرمایه‌گذار کمک کند، زیرا 2 هزار و 500 کیلومتر رودخانه در سطح لرستان وجود دارد که از قدیم وجود این رودخانه‌ها باعث شده که امروز استان لرستان بیشترین پل‌های تاریخی ایران را داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 500 اثر تاریخی در کشور ثبت ملی شده‌اند و این استان دارای مفرغ‌های 40 هزار ساله است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات