سفیر اندونزی در سفر به لرستان:

لرستان خبر: سفیر اندونزی گفت: کشور اندونزی در زمینه های مختلف صنعتی و تجاری با ایران دارای اشتراکات بسیاری است و همچنین اندونزی نیازمند نفت خام و پتروشیمی ایران است.

 

 

به گزارش لرستان خبر، "دیان ویرنجوریت" امروز در حاشیه دیدار با استاندار لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از عواملی که می تواند در توسعه روابط بین ایران و اندونزی بسیار مؤثر واقع شود شناخت بیشتر دو کشور از ظرفیت ها موجود در هر کشور است و من به عنوان سفیر اندونزی در ایران در صدد هستم با معرفی متقابل ظرفیت های دو کشور ایران و اندونزی به هم در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیرم.

 

وی افزود: من قبل از سفر به لرستان اطلاعات زیادی در مورد این استان و ظرفیت های موجود در آن نداشتم اما اکنون پس از سفر به لرستان با بسیاری از ظرفیت های موجود در آن آشنا شده ام که قصد دارم در سفر دو روزه خود برای آشنایی بیشتر با این ظرفیت ها تلاش کنم.

 

ویرنجوریت تصریح کرد: کشور اندونزی در زمینه مواد صنعتی مانند پتروشیمی و نفت خام دارای توانمندی های بالایی است که انتظار می رود با توجه به ظرفیت های موجود در لرستان بتوانیم رابطه خوبی را در زمینه تجاری و صنعتی بین اندونزی و استان لرستان برقرار کنیم.

 

سفیر اندونزی بیان کرد: معرفی ظرفیت های موجود در کشور اندونزی وظیفه من است که به عنوان سفیر این کشور در ایران باید این ظرفیت ها را معرفی کنم.

 

وی اظهار کرد: در مقابل معرفی ظرفیت های اندونزی به ایران همچنین در صدد معرفی ظرفیت های بسیار بالای ایران به کشورم هستم که با معرفی این ظرفیت ها در راستای برقراری ارتباط تجاری بین دو کشور ایران و اندونزی هستم.

 

سفیر اندونزی افزود: با توجه به اینکه کشور اندونزی در حال ساخت و ساز است می‌توانیم بخشی از سنگ‌های نمای ساختمانی را در استان لرستان تهیه کنیم، زیرا تاکنون این سنگ‌ها را از کشورهای اروپا و ایتالیا تأمین کرده‌ایم.

 

وی گفت: از اطلاعاتی که امروز از سوی مسئولان به دست آورده‌ام ما با استان لرستان در برخی از زمینه‌ها اشتراکاتی داریم، زیرا ما امروز نیازمند محصولاتی مانند نفت خام و پتروشیمی هستیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات