نماینده ولی فقیه در لرستان:

لرستان خبر: نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: : از جمله ویژگی های بارز قیام 15 خرداد، معیارها و اصول دینی و اسلامی حاکم بر این جریان بود که با رهبری اندیشمندانه امام راحل و حضور گسترده و باشکوه مردم در حمایت از روحانیون، موجب پیروزی و استقرار نظام شکوهمند انقلاب اسلامی ایران داشت.

به گزارش لرستان خیر، حجت الاسلام والمسلمین ˈسید احمد میرعمادیˈ روز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد که در حوزه علمیه خرم آباد برگزار شد، افزود: به همین دلیل، ملت مبارز ایران اسلامی همواره از این قیام به عنوان یک حرکت ماندگار و مهم در راستای سرنگونی رژیم فاسد و دیکتاتوری پهلوی یاد می کنند.
 

امام جمعه خرم آباد همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، نظام الهی و اسلامی است که ستون اصلی و رکن اساسی آن مبتنی بر ولایت فقیه است، اظهار کرد: قیام 15 خرداد آغاز یک حرکت بزرگ دینی و اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در ایران بود که ثمرات و برکات بسیار مهم و ارزشمندی را برای کشور و ملت به دنبال داشت.
 

وی با اشاره به ابعاد مهم و دستاوردهای ارزشمند و تاریخی این قیام عظیم در تاریخ انقلاب اسلامی، تاکید کرد: تبیین، تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف این قیام انقلاب، اسلامی و مردمی به منظور انتقال دستاوردها و برکات ارزشمند و قابل توجه آن به نسل جوان کشور بسیار مهم و قابل توجه است.
 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در 100 سال گذشته چهار حرکت بزرگ نهضت تحریم تنباکو، انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران به رهبری روحانیت در ایران رخ داده ، تصریح کرد: این نهضت ها و حرکت های عظیم و بزرگ مردمی در راستای رهایی کشور و ملت از تسلط سلطه گران و نظام استعمار با رهبری حکیمانه و خردمندانه روحانیون و شخصیت های برجسته دینی و مذهبی شکل گرفته است.
 

وی با اشاره به اینکه در جریان این نهضت ها مردم و روحانیون دو عامل اصلی برای شکل گیری و پیروزی آنها بودند، گفت: در این قیام ها، قدرت و نفوذ روحانیت در میان آحاد مردم از جمله عوامل مهم و موثر در شکست و عقب نشینی استکبار و نقش برآب شدن توطئه های شوم دشمنان این کشور شده است.
 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه سلطه طلبان و استعمار گران برای کسب منفعت خود در ایران، همواره برای ایجاد تفرقه و تفکر های ضد دینی در کشور تلاش می کنند، افزود: دراین میان، نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سایه رهبری های حکیمانه امام راحل و نقش چشمگیر و موثر امام خمینی(ره) در رهبری این حرکت عظیم مردمی، شکست سنگینی را بر نظام طاغوت و استکبار جهانی تحمیل کرد.
 

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد : از جمله ویژگی های بارز قیام 15 خرداد، معیارها و اصول دینی و اسلامی حاکم بر این جریان بود که با رهبری اندیشمندانه امام راحل و حضور گسترده و باشکوه مردم در حمایت از روحانیون، موجب پیروزی و استقرار نظام شکوهمند انقلاب اسلامی ایران داشت.
 

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با اشاره به حمایت همه جانبه و مقتدرانه امام راحل و مراجع دینی از قیام 15 خرداد، گفت: از دستاوردهای مهم قیام 15 خرداد، شکل گیری انقلاب اسلامی و تبدیل این انقلاب و نظام به الگویی کامل از حکومت و نظام مبتنی بر اصل ولایت در جهان است.
 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی در 35 سال گذشته، افزود: استکبار در سالهای گذشته تلاش زیادی در راستای مقابله با گسترش دین و باورهای اسلامی در سطح کشورهای مسلمان انجام داد که تمامی این ترفندها در سایه رهبری های خردمندانه امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی، خنثی و نقش برآب شده است.

 

مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد، با حضور استاندار لرستان، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی، روحانیون، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات