روحانی در جمع مردم لرستان:

لرستان خبر: روحانی با بیان اینکه مردم ایران اعلام آمادگی کرده که از حرم ائمه اطهار در عراق دفاع می‌کنند و تروریست‌ها را سر جای خود می‌نشانند، گفت: در طومارهای فراوان مردم برای دفاع از حرم مطهر ائمه اطهار اعلام آمادگی کرده‌اند و ملت بزرگ ایران نیز برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش لرستان خبر، حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مردم خرمآباد در ورزشگاه تختی اظهار داشت: در شرایط فعلی کنترل و مهار تورم را از برنامه‌های اصلی خود می‌دانیم و در وعده ای که به مردم داده‌ایم، قدم به قدم در مسیر مهار تورم حرکت می‌کنیم.

 

وی عنوان داشت: در آغاز این دولت تورم 43 درصد بود که خوشبختانه امروز به 16 درصد رسیده است، زیرا دولت در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته است، اما برای رسیدن به زندگی مطلوب و راحت مردم همه تلاش خود را به کار می‌گیریم.

 

رئیس هیئت دولت ادامه داد: یکی دیگر از قدم‌هایی که امسال دولت برداشته کاهش رنج مردم و بار آنها در زمینه سلامت است.

 

وی افزود: امسال روند مراجعه به داروخانه‌ها و تهیه دارو برای مردم راحت‌تر می‌شود.

 

روحانی با اشاره به اینکه همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم، گفت: ارزش دفترچه بیمه را بالا برده‌ایم و در سال‌های آینده آن را بهتر می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه تولید نخستین قدم‌ها را برداشته‌ایم، اضافه کرد: در طول 10 ماه گذشته 2600 میلیارد تومان بودجه دولتی و خصوصی در لرستان برای رونق هرچه بیشتر این استان بکار گرفته شده است.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند را شاکر هستم که در ماه مولایمان حضرت ولی‌عصر(عج) و همزمان با ایام سالگرد انتخابات پرشور 24 خرداد در جمع مردم لرستان هستم، اظهار داشت: مردم عزیز لرستان، مردان و زنان لر کسانی هستند که در مسیر ایستادگی و دفاع از کشور برای آبادانی از این سرزمین و حمایت از فرهنگ دینی، اسلام، نظام، اهل بیت عصمت و طهارت هرآنچه که داشته‌اند در کف اخلاص گذاشته‌اند.

 

روحانی خاطرنشان کرد: لرستان سرزمین علما، بزرگان، مراجع، اندیشمندان و صاحبان نظر است به گونه‌ای که آیت‌الله بروجردی بزرگترین فقیه معاصر و مرجع تشیع شخصیت کم‌نظیر از لحاظ علم، دانش، هوش و ذکاوت مربوط به این استان است.

 

وی گفت: مرحوم آیت‌الله کمالوند شخصیت عالم و فرهیخته، سلطانی و صدها بزرگ و نویسنده از سرزمین کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس بوده‌اند.

 

رئیس جمهور ادامه داد: لشکر 84 که در آن زمان به تیپ ابوالفضل(ع) نامگذاری شده بود و دلاور مردان و فداکارانی که حماسه‌های عظیم و بزرگی را آفریدند، همگی از لرستان بودند.

 

وی اضافه کرد: این سرزمین، سرزمینی نیست که در استادیوم ورزشی آن، جمع زیادی از مردم بیکار جمع شوند، زیرا در مسیر استقبال پرشور این مردم مهربان شعارهایی که شنیده‌ام، همه از رنج و عذاب بیکاری بوده است.

 

رئیس هیئت دولت تصریح کرد: قبل از آنکه به لرستان سفر کنم، برنامه‌هایی همراه با وزیران و مجمع نمایندگان این استان برای توسعه هرچه بیشتر و ایجاد اشتغال در لرستان در نظر گرفته شده است.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: تا برای جوانان لرستان شغل ایجاد نشود، مشکل این مردم حل نمی‌شود. بنابراین ما باید برای رونق کسب و کار و بیکاری در این استان قدم برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری این دولت در مسیر تعامل صحیح و سازنده با کشورهای دیگر است، گفت: ما به دنبال تعامل با همسایگان در چارچوب منافع و حقوق ملت ایران قدم برمی‌داریم.

 

رئیس جمهور یکی از مشکلات محیط زیست را نابودی جنگل‌های بلوط در همه ارتفاعات زاگرس دانست و اضافه کرد: در محیط زیست یکی از مشکلات از بین رفتن جنگل‌های بلوط در همه ارتفاعات زاگرس است که این مسئله در لرستان کمتر و در ایلام بیشتر دیده می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راه همه تلاش خود را برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر و جلوگیری از نابود شدن درختان بلوط در زاگرس بکار می‌گیریم.

 

روحانی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران اعلام آمادگی کرده که از حرم ائمه اطهار در عراق دفاع می‌کنند و تروریست‌ها را سر جای خود می‌نشانند، گفت: در طومارهای فراوان مردم برای دفاع از حرم مطهر ائمه اطهار اعلام آمادگی کرده‌اند و ملت بزرگ ایران نیز برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

وی افزود: ‌نیروهای ایثارگر، فداکار، شیعه و سنی در سراسر دنیا فراوان هستند و مطمئنا مردم عراق این گروهک‌های تروریستی را سر جای خود می‌نشانند.

 

رئیس جمهور همچنین به اقدامات سفر خود برای توسعه لرستان اشاره کرد و گفت:‌ یکی از قدم‌هایی که در این سفر برداشته می‌شود تکمیل سدهای نیمه‌تمام از جمله سد حوزیان، مروک و ایواشان، تا پایان سال جاری است.

 

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال 94 سد کمندان و نیروگاه سد رودبار به بهره‌برداری می‌رسند.

 

روحانی یادآور شد: برای مناطق شیب‌دار در لرستان وزارت جهاد کشاورزی طرح‌هایی نظیر توسعه باغبانی، ایستگاه‌های پمپاژ آب و اعتبارات آب‌رسانی و غیره در نظر گرفته است.

 

رئیس جمهور در ادامه گفت: ‌آزادراه خرم‌آباد - اراک یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در دستور دولت تدبیر و امید قرار دارد.

 

وی در ادامه به بحث گردشگری در لرستان اشاره کرد و گفت: استان لرستان نیازمند احداث یک هتل چهار ستاره در زمینه گردشگری است تا بتواند در جذب گردشگر، اساتید و متخصصان نقش‌آفرینی کند.

 

وی افزود: عملیات اجرایی این هتل چهار ستاره توسط بنیاد مستضعفان آغاز می‌شود و بخشی از اعتبار آن را سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداخت می‌کند.

 

وی به خصوصی‌سازی در این استان اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت و معدن قول مساعد داده که دو طرح بزرگ شامل احداث کارخانه لاستیک و کارخانه سنگ‌بری مدرن را در لرستان ایجاد کند.

 

وی به مردم لرستان قول داد تمام اعتباراتی که در بودجه امسال برای آنها در نظر گرفته شده است را با صددرصد اختصاص دهد.

 

روحانی خاطر نشان کرد: با تخصیص صددرصد این اعتبارات قدم مهمی برای توسعه لرستان برداشته می‌شود.

 

وی از تکمیل بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد خبر داد و گفت: در استان لرستان تنها 11 درصد از صنایع فعال است که با تخفیف 1.8 دهم میلیارد دلار می‌توانیم بخش اعظمی از این صنایع را راه‌اندازی کنیم.

 

وی از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این استان دعوت کرد و گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند از صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

 

رئیس جمهور گفت: بنگاه‌های کشاورزی می‌توانند از تسهیلات 11 درصدی، بنگاه‌های صنعتی از تسهیلات 16 درصدی و سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری می‌توانند با تسهیلات 12 درصدی در لرستان سرمایه گذاری کنند.

 

روحانی یادآور شد: لرستان دارای آثار تاریخی ارزشمند و آثار طبیعی بسیار جذابی است که سازمان گردشگری موظف شده برای گردشگران داخلی و خارجی در این استان سرمایه‌گذاری کند.

 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این دولت سازمان مردم است و با تمام توان در رفع مشکلات آنها اقدام می‌کند.

 

وی افزود: سال 93 و 94 سال مثبتی در زمینه‌های مختلف از جمله رفاه، اشتغال، صنایع، جاده و غیره برای استان لرستان است.

 

روحانی در ادامه تصریح کرد: پتروشیمی لرستان یکی دیگر از طرح‌هایی است که در حال تکمیل است اما وزارت نفت و صنعت و معدن موظف شده‌اند شهرک صنعتی پتروشیمی را در کنار این پتروشیمی ایجاد کنند تا با این کارها بتوانیم زمینه اشتغال جوانان به ویژه خانم‌ها را فراهم کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات