مشاور رسانه ای رییس جمهور

لرستان خبر: مشاور رسانه ای رییس جمهور گفت: یکی از سیاست های اصولی دولت تدبیر در حوزه رسانه و اطلاع رسانی، فراهم کردن فرصت های برابر برای فعالیت مطبوعات و رسانه های مختلف در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدرضا صادقˈ عصر چهارشنبه در نشست تبیین سیاست های رسانه ای دولت تدبیر و امید که با حضور مدیران رسانه های استان لرستان برگزار شد، افزود: اصحاب رسانه در واقع نمایندگان افکار عمومی هستند و رسالت پرسشگری را از حاکمان و دریافت پاسخ های آنان برای انتقال به جامعه و افکار عمومی را برعهده دارند.

صادق با تاکید بر احیای این نقش مهم رسانه ها در دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: اخلاق مداری از نشانه های بارز در عرصه فعالیت های رسانه ای و مطبوعاتی است و برهمین اساس دولت یازدهم مشتاقانه از نقد سازنده، منصفانه و عادلانه اهالی رسانه استقبال می کند.

مشاور رسانه ای رییس جمهوری افزود: دولت هیچگونه تبعیضی میان رسانه ها را قبول ندارد و حاضر است اقدامات و فعالیت هایش به خصوص در حوزه اجرایی را به نقد رسانه ها بگذارد، به شرطی که نقد فعالیت ها و برنامه ها، سازنده، مشفقانه و از سردلسوزی و اصلاح امور باشد.

وی، پایبندی به اخلاق را برگرفته از معارف قرآنی عنوان کرد و گفت: عملکرد رسانه ها در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و همچنین نقد و انتقاد فعالیت های دولت باید با هدف اصلاح امور، خدمت رسانی بهتر و بهینه و متناسب با شایستگی مردم باشد.

مشاور رسانه ای رییس جمهوری با تاکید بر ضروت حمایت مادی و معنوی دولت از رسانه ها، اظهار کرد: دولت در حد بضاعت، امکانات و در چارچوب قانون از تمامی رسانه های کشور حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که تنها عامل برای پویایی، نشاط و اثربخشی رسانه ها و مطبوعات، مسایل مادی و حمایت های مالی نیست.

صادق با اشاره به نقش و جایگاه مهم رسانه ها در دنیای امروز، گفت: رسانه ها نقش مهمی در مدیریت و اداره امور در حوزه های مختلف دارند به نحوی که حاکمان از طریق رسانه ها اهداف خود را تعقیب و برای تحقق آنها تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست، جمعی از مدیران و فعالان رسانه ای استان لرستان نیز در خصوص مطالبات، مسایل و مشکلات رسانه های استان لرستان مطالبی را مطرح کردند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات