آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جریان‌های بعثی و وابستگان آنان با رهبری آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال اهداف پلید و خبیثانه هستند و غربی‌ها نیز از گروهک تروریستی داعش حمایت می‌کنند

 

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی آیت‌الله دری نجف‌آبادی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حوزه کمالیه خرم‌آباد، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای والامقام هفتم تیر به خصوص شهید بهشتی، شهید سید فخرالدین رحیمی و شهید محمد حسین صادقی را گرامی می‌داریم.

 

وی ادامه داد: در سال 1340 مدرسه علوی در خیابان تهران شهرستان قم به منظور آموزش طلبه‌های تحت پوشش توسط آیت‌الله گلپایگانی تأسیس شد، مسئولیت اداره مدرسه برعهده شهید بهشتی، آیت‌الله ربانی شیرازی و آیت‌الله جنتی بود که پس از آن مدرسه حقانی تأسیس شد و برادران شهید سید فخرالدین حیدری و شهید سید نورالدین موسوی از دانش‌آموختگان این مدارس هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی با اعتقاد بر اینکه در آینده جامعه به مدیران اهل قلم، فلسفه‌دان، تاریخ‌دان، اهل کتاب، اهل دانش نیازمند است و با علم بر اینکه حوزه نمی‌تواند این اهداف را برآورده کند، شروع به ساخت مدارس علمی کرد، از جمله این مدارس دبیرستان دین و دانش است که در دهه 30 در قم تأسیس شد و در این مدرسه زبان انگلیسی توسط شهید بهشتی تدریس می‌شود و هدف ایشان از تدریس زبان، تأمین مخارج زندگی خویش بود.

 

دری نجف‌آبادی با اشاره به سفر حجت‌الاسلام بهشتی به آلمان در سال 43 شمسی اذعان داشت: به امر علما شهید بهشتی که نابغه زمان خویش بود، برای اداره مدرسه دینی به هامبورگ اعزام شد و پس از هفت سال مدرسه تکمیل شد، ایشان برای تعلیم و هدایت 150 مسلمان و پاسخ‌گویی به شبهات آنان نیازمند کمک سه شاگرد بااخلاق، بافهم و فضیلت و مسلط به زبان خارجه بود که متأسفانه در آن زمان نتوانسته‌ایم، نیروی مورد نیاز ایشان را تأمین کنیم.

 

وی عنوان کرد: شهید بهشتی در سال 56 نیاز به داشتن کانون آگاهی و آشنایی سیاسی در بطن دیانت و دیانت آمیخته با سیاست را احساس و در همان سال این مکتب نورانی و با عظمت را تأسیس و از نیروهای مخلص برای تشکیل حزب جمهوری اسلامی دعوت به عمل آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: حزب جمهوری اسلامی به عنوان تشکیلاتی که بازوی ولایت فقیه و فقه آل محمد است، تشکیل شد و با سازماندهی افراد باصفا، مومن و فرهیخته تا به امروز به کار خود ادامه داده است و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، انتخابات مجلس و انتخابات شورای انقلاب، نقش‌آفرین بوده است.

 

دری نجف‌آبادی متذکر شد: نقش‌آفرینی مثبت حزب جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان در اوایل انقلاب اسلامی، دشمنان را به فکر انتقام از نظام انداخت و ترور مقام معظم رهبری در تاریخ ششم تیرماه و انفجار هفتم تیرماه در سالن حزب جمهوری اسلامی از دسیسه‌های دشمنان بود و حفظ جان رهبر معظم انقلاب با اراده ذات اقدس الهی صورت پذیرفت تا ایشان سکان کشتی انقلاب را تا به امروز و ده‌ها سال آینده و انشاالله تا زمان ظهور امام زمان (عج) در دست داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: شهید سید فخرالدین رحیمی مظهر شجاعت، ایمان، شهید نورالدین رحیمی مظهر ادب، عفاف، عصمت و قناعت بودند و خون شهید بهشتی، یاران ایشان و 17 هزار شهیدان ترور، جریان انقلاب را تصفیه کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش جنایتکار است، ادامه داد: جریان‌های بعثی و وابستگان آنان دارای ماهیت شیطانی و ابلیسی بوده که با رهبری آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال اهداف پلید و خبیثانه هستند، غربی‌ها ادعای دموکراسی دارند و برای کمک به عراق متعهد شدند، اما از گروهک داعش حمایت می‌کنند و مشغول جنگ و خونریزی به نفع خود هستند.

 

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ملت ایران باید هوشیار باشند و وحدت کلمه خود را حفظ کنند و در جهت حمایت از رهبری و گسترش و تأمین اسلام، فقاحت و حمایت از حوزه علمیه تلاش کنند.

 

وی متذکر شد: حیات، شهادت و مرگ علمای روحانی برای اسلام باعث افتخار است و باید قدردان خون شهیدان باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان بیان کرد: انشاالله برای بهره‌وری از برکات معنوی ماه مبارک رمضان و حفظ قداست و عظمت این ماه با آمادگی بیشتری به استقبال این ماه عزیز برویم.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات