در نتیجه تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی/

نوار غزه در حال حاضر با کمبود حداقل ۷۰ هزار واحد مسکونی روبرو است. 20 درصد مردم آب سالم برای آشامیدن ندارند و 21 درصد در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

باگذشت 13 روز از از تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه، زندگی ساکنان این منطقه هر روز با مشکلات جدیدتری مواجه می شود.

 

تجاوز صهیونیست ها تا کنون خسارات جبران ناپذیری به مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی نوار غزه وارد کرده است.

 

عمق جنایات صهیونیست ها به اندازه ای است که بی شک رسانه های جهان با وجود پوشش لحظه به لحظه و مداوم، از بازتاب فاجعه واقعی رخ داده جا مانده اند.

 

شمار شهدای فلسطین از آغاز حملات وحشیانه صهیونیست ها تا کنون به بیش از 470 نفر رسیده است. ۱۱۲ کودک و ۴۰ زن در میان قربانیان هستند. بیش از سه‌ هزار نفر هم در این حملات زخمی و بیش از 50 هزار نفر آواره شده‌اند.

109278_959

صهیونیست ها هر روز خانه های بیشتری از فلسطینیان را تخریب می کنند

 

شمار تلفات صهیونیست ها هم از آغاز درگیری‌ها به 20 نفر رسیده است.

 

جنایات روز گذشته صهیونیست ها در منطقه شجاعیه در شرق غزه یکی از وحشیانه ترین جنایات سال های اخیر جهان به شمار می رود.

 

اجساد قربانیان که بسیاری از آنها زن و کودک هستند، در این منطقه به حال خود رها شده و  امدادگران و آمبولانس‌ها امکان دسترسی به آنها را ندارند.

 

بنابر اعلام سازمان ملل متحد بیش از ۶۳ هزار فلسطینی به پناهگاه‌های این سازمان در غزه پناه برده‌اند.

 

 

منطقه نوار غزه ۴۱ کیلومتر طول و در بخش‌هایی از ۶ تا ۱۲ کیلومتر عرض دارد. مساحت کلی نوار غزه، ۳۶۰ کیلومتر مربع است. از سال ۲۰۰۷ کنترل نوار غزه در دست نیروهای حماس است. از همین سال با رژیم صهیونیستی رفت و آمد مردم و نقل و انتقال کالا به این منطقه را به شدت محدود کرده است. همزمان دولت مصر نیز مرزهای جنوبی نوار غزه را مسدود کرد.

 

109277_100

 

                                                                نقشه نوار غزه
 

نوار غزه دارای مرزی ۵۱ کیلومتری با رژیم صهیونیستی و مرزی ۱۱ کیلومتری با مصر در نزدیکی شهر رفح است.

 

جمعیت نوار غزه ۱.۷ میلیون نفر است. در سال ۲۰۰۵ رژیم صهیونیستی ارتش و حدود 7 هزار شهرک‌نشین را از این منطقه خارج کرد. جمعیت ساکن نوار غزه تا پایان این دهه میلادی به دو میلیون و ۱۳۰ هزار نفر خواهد رسید.

 

از اواسط ۲۰۱۳ دولت مصر محدودیت‌های بیشتری را در گذرگاه مرزی رفح اعمال کرد و همزمان تونل های زیرزمینی در مرزهای مصر و غزه را مسدود کرد. از این تونل ها برای انتقال انواع کالاها به نوار غزه مثل مصالح ساختمانی، مواد غذایی، سوخت، دام و.. استفاده می شود.

 

به طور کلی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ساکن نوار غزه به نسبت سالهای دهه ۱۹۹۰ وخیم تر شده است. حدود ۲۱ درصد از مردم در فقر مطلق زندگی می کنند و نرخ بیکاری در نوار غزه حدود ۴۰ درصد است که این رقم در میان جوانان به بیش از ۵۰ درصد می رسد.

 

در حال حاضر حدود ۷۰۰ مدرسه ابتدایی و متوسطه در غزه دایر است که روی هم رفته ۴۶۳ هزار دانش آموز دارند. بسیاری از این مدارس را سازمان ملل ساخته است.

109279_142

کودکان فلسطینی که به مدارس زیر نظر سازمان ملل پناه برده اند. بیش از 25 در2صد شهدای جنایات صهیونیستها را کودکان تشکیل می‌دهند

 

نوار غزه در حال حاضر با کمبود حداقل ۷۰ هزار واحد مسکونی روبرو است. حمله صهیونیست ها به این منطقه در سال ۲۰۰۸ دوازده هزار نفر از مردم غزه را به خاطر ویران شدن خانه هایشان آواره کرد.

 

مشکل برق و آب در نوار غزه اتفاقی عادی محسوب می شود. بیشتر برق غزه از سرزمین های اشغالی و مصر تامین می شود. یک نیروگاه کوچک هم داخل نوار غزه وجود دارد.

 

از طرف دیگر، درصد زیادی از مردم غزه، یعنی حدود 20 درصد از آنها، آب ناسالم برای آشامیدن استفاده می کنند. مشکلات مردم غزه در حالی است رژیم صهیونیستی همچنان با ادعای مضحک دفاع از خود(!)، در سکوت مجامع بین المللی به وحشیگری خود ادامه می دهد.

 

منبع: صراط

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات