فرمانده سپاه لرستان:

لرستان خبر: فرمانده سپاه لرستان گفت: هجمه های دشمن علیه بسیجیان امروز به قدری سنگین است که بسیجیان حتی از نماز خواندن در دانشگاه ها خودداری می کنند، جو روانی علیه شیعه و اسلام بسیار سنگین است و در حالی که امروز بسیجیان بر جامعه حاکم هستند اما در انجام فرایض دینی خود کوتاهی می کنند و ترس دارند.

لرستان خبر، سردار مرتضی کشکولی شامگاه سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس بسیج دانشجوئی استان لرستان در خرم آباد اظهار کرد: وجود مراکز علمی و آموزشی زیاد و وجود دانشجویان و افراد تحصیل کرده عامل اصلی تفاوت میان جوامع پیشرفته و عقب افتاده است.

 

وی افزود: توجه به علم و دانش اندوزی به عنوان یک عامل مهم و موثر در بخش توسعه یافتگی کشور تلقی می شود و در اسلام بر این مقوله بسیار تأکید شده است و علم و دانش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که در قرآن خداوند به علم و قلم سوگند یاد کرده است که این نشان از اهمیت علم آموزی است.

 

کشکولی تصریح کرد:  بسیج یکی از مهمترین ارکان جامعه است به طوری که امام خمینی (ره) همواره بسیج را یک تفکر قلمداد می کرده اند و در مورد بسیج این جمله را بیان کردند که بسیج میقات پابرهنگان است یعنی بسیج جائی است که خداوند انسان را به طور ویژه و به نام صدا می زند.

 

وی اظهار کرد: کمیت دانشگاه‌های اسلامی یک ارزش بسیار بزرگ تلقی می‌شود به طوری که اگر 100 نفر استاد بسیجی در دانشگاه‌های استان وجود داشته باشد در وضعیت دانشگاه‌ها تحول بسیار بزرگی رخ می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: دین اسلام بسیار دین با منطقی است و در همه شرایط بسیجیان موظف هستند با تعصی از فرمان های دینی نسبت به اساتید خود با احترام و ادب رفتار کنند حتی در صورتی که استاد آن ها لائیک و ضد دین باشد.

 

فرمانده سپاه لرستان اظهار کرد: بسیجی باید منشأ علم، ادب و استقامت باشد و این توقعی است که ما از دانشجویان بسیجی داریم زیرا دانشگاه‌ها بستر ساختن مدیران ارشد یک مملکت هستند که اگر نقش بسیج در دانشگاه ها به درستی انجام شود در این زمینه توفیق پیدا می‌کنیم.

 

وی افزود: ما باید سعی کنیم همه افراد جامعه به ویژه جوانان را با هر طرز فکری به نظام مقدس اسلامی متصل کنیم و خواست مقام معظم رهبری علم آموزی و علم اندوزی است زیرا در این صورت موانع موجود در جامعه از بین می رود و پویائی و شکوفائی در جامعه رخ می‌دهد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات