امام جمعه خرم‌آباد:

لرستان خبر: امام جمعه خرم‌آباد گفت: به برکت راهپیمایی روز قدس امروز اسرائیل شکست خورده و در واقع باید بگوییم که این پیروزی با وحدت شیعه و سنی بوجود آمده است و خواسته مسلمانان این است که دادگاه بین‌المللی برای محاکمه رژیم صهیونیستی بخاطر جنایات جنگی که انجام داده تشکیل دهد.

لرستان خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی، با اشاره به 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی از استان لرستان، گفت: شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از خطه دلاورخیز لرستان در حین وظیفه خطیر خبرنگاری مظلومانه توسط طالبان به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به اینکه شهید صارمی به دلیل وفاداری، فداکاری، تعهد و پشتکاری که داشتند اسوه و الگو برای همه خبرنگاران شده است، ادامه داد: شهید صارمی در انجام رسالت خطیر خبرنگاری فداکاری کردند و امروز 17 مرداد با شهادت این خبرنگار فداکار، روز خبرنگار نامیده شده است.

 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه 17 مرداد فرصت مناسبی برای قدردانی از فداکاری شهید صارمی و دیگر خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: این روز فرصت مناسبی برای یادآوری رسالت خطیر خبرنگاری است که مهم‌ترین رسالت خبرنگاران اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و شفاف‌سازی است.

 

میرعمادی با اشاره به اینکه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌های خبرنگاران انقلابی است، تصریح کرد: خبرنگار باید متعهد، فداکار، دارای پشتکار قوی و ... باشد، زیرا خبرنگاران با افکار عمومی جامعه سروکار دارند.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند بر افکار عمومی جامعه تأثیرگذار باشند و باید بدانند که چه موضوعاتی را در جامعه باید دنبال کنند، اضافه کرد: خبرنگاران لرستانی باید روی موضوعاتی نظیر اشتغال جوانان، مسئله طلاق، اعتیاد، جذب سرمایه‌گذاری، جلوگیری از اسراف، زدوبندهای اداری، تملق و چاپلوسی و ... برای پیشرفت استان کار کنند.

 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه خبرنگاران باید جلوی دادن آمار و گزارش‌های دروغ مدیران را بگیرند و با آن تعهد و پشتکاری که دارند واقعیت‌ها را انعکاس و از تملق و چاپلوسی بپرهیزند، عنوان کرد: نقد منصفانه،‌ گزارش‌های واقع‌بینانه، ‌دوری از چاپلوسی و تملق می‌تواند خبرنگار را در مسیر درست هدایت کند.

 

میرعمادی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید جلوی چاپلوسی‌های مدیران را بگیرند، تأکید کرد: رسالت خبرنگار یک رسالت مهم و تأثیرگذار است، از این رو باید جلوی چاپلوسی مدیران را گرفته و آنها را به سمت واقعیت‌ها هدایت کرد.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید مشکلات خبرنگاران را برطرف کنند به گونه‌ای که آنها تأمین شوند و به چاپلوسی و تملق روی نیاورند، یادآور شد: افکار عمومی جامعه باید در سلامتی کامل به سر ببرد تا شاهد پیشرفت جامعه در بخش‌های مختلف باشیم.

 

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه خبرنگاران باید مشکلات جامعه را واقع‌بینانه بدون بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی پوشش دهند، متذکر شد: خوشبختانه در لرستان شاهد رشد کمی و کیفی خبرنگاران در بخش‌های مختلف بوده‌ایم که جا دارد از تمام زحمت‌کشان این عرصه تقدیر و تشکر کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه به پنجاه و پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله بروجردی مرجع عالیقدر اسلام تشیع اشاره کرد و گفت: آیت‌الله بروجردی اوج معنویت، معرفت، دیانت،‌علم و دانش بوده است که بعد از گذشت 55 سال از رحلت این عالم ربانی حوزه‌های علمیه افتخار می‌کنند شخصیت بزرگ جهان اسلام بوده است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه آیت‌الله بروجردی 13 شوال 1380 قمری یعنی سال 1340 دار فانی را وداع کردند که از وی شاگردان بزرگی در زمینه‌های مختلف تربیت شده است، عنوان داشت:‌ وحدت شیعه و سنی، تأسیس مسجد اعظم قم و ده‌ها مسجد و کتابخانه، ایجاد روشی نو در علم رجال و حدیث و ... از جمله آثار آیت‌الله بروجردی است.

 

میرعمادی با اشاره به اینکه باید مراسم سالگرد این عالم ربانی که در خطه لرستان بوده است به خوبی برگزار شود، به پیروزی مقاومت فلسطین و رسوایی سنگین رژیم جعلی صهیونیستی در جنگ فیروزه اشاره کرد و گفت: این سومین پیروزی رزمندگان فلسطینی که در جنگ 22 روزه، ‌8 روزه و 30 روزه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی به پیروزی رسیده‌اند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات