سرپرست دانشگاه آزاد خرم آباد:

لرستان خبر: سرپرست دانشگاه آزاد خرم آباد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد از یک سو فاقد برخی زیرساخت ها است و از سوی دیگر برخی زیرساخت هایی را که دارد باید تخریب و از نو ایجاد شوند تصریح کرد: دانشگاه آزاد خرم آباد یک دهه است که گرفتار سیاسی کاری ها است.

لرستان خبر، یدالله ملکی امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان که در محل دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: ظرف دو سال آینده 300 واحد دانشگاه آزاد در سطح کشور زیان ده می شوند، که از این رو ضرورت دارد که با ایجاد رشته های مورد نیاز جامعه و تولید علم تلاش کنیم خود را از این خطر نجات دهیم.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه هاروارد آمریکا 75 درصد از هزینه های خود را از قبل فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی تامین می کند افزود: دانشگاه آزاد خرم آباد از جهات مختلف دچار فقر است و وضعیت به گونه‌ای است که حتی از واحدهای تابعه هم عقب تر هستیم.

 

سرپرست دانشگاه آزاد خرم آباد بر ضرورت اصلاح هرم هیات علمی در دانشگاه آزاد خرم آباد تاکید کرد و گفت: از حیث اعضای هیات علمی با کمبود مواجه‌ایم اما از لحاظ تعداد کارمند بیش از حد نیاز جذب کرده‌ایم و این در حالی است که وقتی می‌خواهیم یک نیروی کارشناس را به‌کارگیری کنیم چون کارشناس جذب نکرده ایم با مشکل مواجه می شویم.

 

وی با تاکید بر اینکه دوران تفرقه بینداز و حکومت در این دانشگاه به پایان رسیده است تصریح کرد: نقد جای خودش را دارد اما اجازه حرمت شکنی و پرونده سازی برای افراد را نمی دهیم.

 

سرپرست دانشگاه آزاد خرم آباد با بیان اینکه اجرای قانون اولویت اجرای برنامه در دانشگاه آزاد خرم آباد است، گفت: تا زمانی که در این دانشگاه مسئولیت دارم فضای پلیسی در دانشگاه وجود ندارد.

 

سرپرست دانشگاه آزاد خرم آباد با تاکید بر اینکه سیاسی کاری‌ها دانشگاه ها را از مسیر توسعه علمی خارج می کند گفت: باید تلاش کنیم که حرمت قانون در جامعه حفظ شود.

 

ملکی رعایت حقوق شهروندی و امنیت را از نیازهای اساسی جامعه برشمرد و اضافه کرد: دانشگاه ها باید از ایجاد هرگونه تنش و برخورد که به ناامنی در جامعه دامن می‌زند پرهیز کنند.

 

وی توام کردن کسب علم در دانشگاه ها با فرهنگ ناب اسلامی را از وظایف دفاتر نهاد رهبری عنوان کرد و افزود: کسب علم و دانش نباید ما را از توجه به ارزش های ناب اسلامی غافل کند.

 

سرپرست دانشگاه آزاد خرم آباد ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های نهاد رهبری فعالیت های فرهنگی در دانشگاه های آزاد لرستان ساماندهی و از موازی کاری در اجرای برنامه های فرهنگی جلوگیری شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات